СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

 Що робить влада для громади

Цієї весни одним із небезпечних стихійних явищ став пропуск весняної великої води, яка сягнула найвищої позначки за останні роки. Прем’єр-міністр Микола Азаров на засіданні Кабміну відзначив вчасну й правильну організацію протипаводкових заходів, завдяки якій вдалося мінімізувати негативні наслідки.

Як громадяни реагували на паводкову небезпеку, «УК» поцікавився в Урядовому контактному центрі. За повідомленням управління взаємодії з громадськістю центру, з березня цього року 162 рази зверталися з приводу локалізації та ліквідації наслідків великої води. Це переважно жителі найбільш постраждалих через підтоплення регіонів: Київської області, зокрема Бородянського, Вишгородського, Васильківського районів та Броварів; Житомирської області — Попільнянського, Коростишівського та Овруцького районів; Рівненської області — Рокитнівського, Костопільського та Сарненського районів; жителі Ніжина та Прилук Чернігівської області, Оболонського і Солом’янського районів Києва.

Паводкові води цієї весни сягнули найвищої позначки за останні роки. Фото з архiву редакцiї

Заявники із селища Попільня Житомирської області звернулися із проханням допомогти у водовідведенні талої води з присадибних ділянок та будинків. На той час вони вже зверталися до голови Попільнянської селищної ради, але питання не вирішили. Лише після звернення на урядову телефонну «гарячу лінію» Управління державної служби з надзвичайних ситуацій у Житомирський області забезпечило прокопування траншеї для відведення грунтових вод.

А заявниця з Броварів Київської області поскаржилася, що прибудинкову територію, на якій розміщений електричний щит, та підвальне приміщення гуртожитку повністю затопила тала вода. Жінка вже зверталася до Броварської міськради та Державної служби з надзвичайних ситуацій, але там допомогти відмовилися. Мешканці будинку власними силами відкачували воду. За інформацією заступника голови Броварської міськради, міськвиконком не мав можливості розв’язати проблему, оскільки гуртожиток підвідомчий, а для відкачування води необхідна була спеціальна техніка. Протягом дня звернення перебувало на контролі фахівців центру, підтримували зв’язок із заявником та виконавцем. І ввечері того самого дня воду з будинку та прибудинкової території відкачали.

Жителі Старого Села Рівненської області повідомили, що через танення снігу були затоплені майже 40 земельних ділянок та прибудинкових територій. Рівень води сягав приблизно 50 сантиметрів. Дорослі боялися відпускати дітей до школи. Стурбовані селяни зверталися до голови Старосільської сільської ради з проханням  про допомогу, але їх не почули. Рокитнівська районна  держадміністрація Рівненської області повідомила, що працівники Рокитнівського управління водного господарства здійснили укріплення дамби для зупинення потоку води.

З проханням допомогти ліквідувати наслідки повені звернулася і жителька села Косачівка Чернігівської області. Там через танення снігу підтоплювалися будинки, погреби та колодязні шахти. За повідомленням Козелецької районної держадміністрації Чернігівської області, воду відкачали спеціальною технікою.

На урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет з 13 по 20 травня звернулися 12 тисяч 82 заявники.

0800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центруwww.ukc.gov.ua.