СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Кожна людина може поставити запитання, яке її хвилює, за телефоном на урядову "гарячу лінію" й отримати відповідь. "Урядовий кур'єр" продовжує досліджувати, хто найчастіше звертається по допомогу та як влада реагує на запити громадян. Про це - в черговій публікації.

Упродовж квітня 2011 року Урядовим контактним центром зареєстровано 22419 звернень громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Майже половина їх (45%) опрацьована фахівцями диспетчерської служби. Заявникам надано консультативну допомогу та довідкову інформацію в телефонному режимі, зокрема щодо спрощеного порядку надання житлових субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, тарифів на комунальні послуги, пенсійного забезпечення, соціального захисту, зайнятості та безробіття, трудових відносин, освіти тощо. Найбільше заявники цікавилися порядком призначення субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, пенсійною реформою.

До центральних органів виконавчої влади у квітні ц. р. було направлено 3 908 звернень, до обласних та міських державних адміністрацій - 5 025 звернень.

На урядову телефонну "гарячу лінію" переважно зверталися пенсіонери - 9 560 (42,5%), а також робітники - 2 445 (10,9%) та безробітні - 1 733 (7,7%).

З особливою увагою відповідають спеціалісти Урядового контактного центру на кожний дзвінок ветеранів Великої Вітчизняної війни. Так, за квітень їм було надано 330 консультацій та роз'яснень.

У деяких випадках Урядовий контактний центр надсилає звернення до відповідних органів виконавчої влади. Їх у квітні було надіслано 399.

Найгостріші питання, з якими звертаються ветерани війни, - це питання пенсійного забезпечення (16,3%), комунального господарства (13,3%), надання пільг (8%), одержання компенсаційних виплат із знецінених заощаджень вкладників Ощадбанку СРСР (6%), земельних відносин (5%), транспортне обслуговування та зв'язок (3,5%). Чимало звернень пов'язані з роз'ясненням положень Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". На жаль, ветерани у повсякденному житті стикаються з фактами неправильного трактування положень закону, неправомірної відмови у наданні пільг та затягування у вирішенні їх питань.

Багатьох людей поважного віку хвилюють питання, пов'язані з успадкуванням, складенням заповіту та приватизацією житла. На них вони одержують ╢рунтовні відповіді та практичну допомогу в складанні документів.

Ветерани війни у повсякденному житті, розв'язуючи свої житейські проблеми, нерідко стикаються з байдужістю місцевої влади, бюрократичними відписками, уже звичними посиланнями на "відсутність бюджетних коштів". Проте при зверненні на урядову телефонну "гарячу лінію" багато проблем вдається розв'язати.

Так, заявник зателефонував на урядову "гарячу лінію" від імені дідуся Григорія Єфремовича - інваліда війни І групи, учасника бойових дій. Григорій Єфремович подав заяву до Управління праці та соціального захисту населення м. Біла Церква на отримання інвалідного візка. І ось УПСЗН повідомило заявнику, що візок потрібної моделі є і його можна отримати.

Заявник - Олександр Петрович, пенсіонер, учасник війни, звернувся на урядову телефонну "гарячу лінію" з проханням допомогти з путівкою на санаторно-курортне лікування, яку не міг отримати протягом п'яти років. За результатами розгляду справи йому надано путівку до санаторію "Слава" м. Миргород.

Урядовий контактний центр багато уваги приділяє проведенню заходів, які сприяють підвищенню рівня поінформованості громадян, зокрема ветеранів війни, про діяльність органів виконавчої влади. Зрозуміло, що переважна більшість ветеранів не користується Інтернетом, тому їх інформування відбувається переважно через друковані ЗМІ та телебачення. Щоб охопити якомога більшу кількість ветеранів, Урядовий контактний центр звернувся до редакцій обласних комунальних газет з проханням розміщувати інформацію про його діяльність.

Додатково щосереди транслюється телевізійна передача "На зв'язку з урядом". Ініціативу Урядового контактного центру підтримав Прем'єр-міністр Микола Азаров, доручивши керівникам центральних органів виконавчої влади особисто брати участь у цих передачах.

Загалом за минулий місяць на урядову телефонну "гарячу лінію" звернувся 771 ветеран. Це майже 4% від загальної кількості звернень.

На жаль, ветеранів з кожним роком дедалі меншає,тож фахівці Урядового контактного центру вважають своїм обов'язком допомагати їм у розв'язанні повсякденних проблем з почуттям вдячності за їхній героїчний подвиг.

ДОВІДКА "УК"

Урядова телефонна "гаряча лінія" працює з понеділка по п'ятницю з 8:00 до 21:00 години, а також у суботу з 8:00 до 19:00 години. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України безкоштовні, дзвінки з мобільних телефонів оплачуються відповідно до тарифів оператора мобільного зв'язку.

Телефон урядової "гарячої лінії" 0-800-507-309.