Чорнобильська катастрофа торкнулася долі мільйонів людей. Вже три десятиліття минуло відтоді як Україна живе з її наслідками та мусить вирішувати чимало гострих питань, що накопичувалися у цій сфері роками.

Нещодавно у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання на тему «30 років після Чорнобиля: уроки та перспективи», основною метою яких було пошук ефективних шляхів здійснення соціального захисту постраждалого населення.

І хоча в Україні сьогодні досить непроста економічна ситуація, все ж головним завданням влади залишається допомога найуразливішим категоріям громадян, зокрема чорнобильцям, які потребують всебічної уваги і належного захисту.

Серед найактуальніших запитань, із якими ця категорія громадян сьогодні звертається на урядову «гарячу лінію», є: отримання пільг, зокрема на проїзд у громадському транспорті та оплату житлово-комунальних послуг, щомісячні компенсації вартості продуктів харчування за фізіологічними нормами (встановлені Міністерством охорони здоров’я України), надання матеріальної допомоги, зокрема на ліки та лікування. Також чорнобильців турбують питання щодо встановлення розміру пенсійних виплат, надбавок і доплат, підвищення пенсій та їх перерахунок, пов’язаний зокрема із достроковим виходом на заслужений відпочинок тощо.

Так, заявник із Менського району Чернігівської області, який проживає за іншою адресою, ніж зазначено в реєстраційній картці, марно намагався перевести законні пільги на оплату комунальних послуг (як ліквідатор наслідків аварії на ЧАЕС) за фактичним місцем проживання. Із цим запитанням він звернувся до управління праці та соціального захисту населення (УПСЗН) Менської райдержадміністрації, але отримав відмову. Тоді ліквідатор зателефонував на урядову «гарячу лінію» і нарешті був почутий місцевими чиновниками. За повідомленням УПСЗН Менської райдержадміністрації громадянина взято на облік із наступним наданням пільг за фактичним місцем проживання.

Учасник ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи І категорії з міста Теплодар Одеської області поскаржився на урядову «гарячу лінію» щодо неотримання компенсації на ліки та продукти харчування протягом трьох місяців. Виконавчим комітетом Теплодарської міської ради Одеської області заявнику було повідомлено, що компенсація на продукти харчування нарахована, але не виплачена через відсутність потрібного фінансування. Проте з надходженням коштів у бюджет міста йому неодмінно буде виплачена компенсація за продукти харчування.

Пенсіонерка з Рівненської області, яка є особою, що потерпіла від наслідків аварії на ЧАЕС, звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням роз’яснити чи передбачено їй підвищення пенсії, яку вона отримує за віком. Головним управлінням Пенсійного фонду в Рівненській області заявниці були надані грунтовні роз’яснення щодо обчислення розміру її пенсії за віком та за наявного страхового стажу відповідно до вимог чинного законодавства.

Тож працюючи у цілодобовому режимі та в тісній взаємодії з органами виконавчої влади, урядова «гаряча лінія» постійно допомагає учасникам ліквідації та постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС у оперативному розв’язанні їх проблем.

Загалом за період з 18 по 24 квітня на урядову «гарячу лінію» надійшло 32 826 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 659 звернень.


0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово, для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована «гаряча лінія» – 0 800-505-607.

044-284-19-15 – для жителів м. Києва.

+380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном.

Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua