СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Торік  українців найбільше турбували проблеми у сферах соціального захисту, ЖКГ, охорони здоров’я

Державна установа «Урядовий контактний центр», яка забезпечує роботу урядової телефонної «гарячої лінії» і є координатором діяльності суб’єктів Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, підбила підсумки 2012 року.

Центр приймав звернення та надсилав їх на розгляд центральним і місцевим органам виконавчої влади відповідно до компетенції. Заявникам надавали консультації й роз’яснення щодо норм законодавства та довідкову інформацію. Постійно проводився аналіз результатів розгляду звернень органами виконавчої влади. Інформаційно-аналітичні матеріали систематично надсилали Секретаріатові Кабінету Міністрів для інформування уряду.

Звітний рік позначився зростанням активності громадян щодо звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» для розв’язання їхніх проблем, внесення пропозицій органам виконавчої влади та висловлення власної думки з різних аспектів суспільного життя. Визначальною особливістю звернень стало широке відображення у них питань, пов’язаних з реалізацією урядом соціально-економічних ініціатив Президента України В. Януковича як курсу на якісні зміни життя людей.

Широкі верстви населення позитивно сприймають дії уряду, спрямовані на розбудову соціальної сфери, зокрема підвищення розміру пенсій різним категоріям громадян, подолання безробіття, впровадження кредитування житлового будівництва, надання субсидій та житла молодим сім’ям, одиноким молодим громадянам, військовослужбовцям за державними програмами «Пільгове молодіжне кредитування», «Власний дім» та «Доступне житло», турботу про ветеранів війни і праці, інвалідів, дітей-сиріт та інше.

У 2012 році на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулося 442,4 тисячі заявників, що на 57,2% більше порівняно з 2011 роком (281,5 тисячі). Зареєстровано 459 358 звернень, з цього числа органам виконавчої влади на розгляд надіслано 226,3 тисячі (49,3 % загальної кількості), на  233 тисячі (50,7 %) звернень заявники отримали консультації щодо норм законодавства і довідкову інформацію безпосередньо від фахівців центру.

Урядовий контактний центр виокремив проблеми, на які необхідно було реагувати невідкладно. Цих звернень зареєстровано 1642 та надіслано на розгляд органам виконавчої влади, зокрема місцевим   органам — 1381 (84,1%) та центральним — 261 (15,9%). Питання, порушені у 714 зверненнях, вирішено у повному обсязі, на 827 надано відповідні роз’яснення про порядок та шляхи їх вирішення, 94 залишаються на розгляді в органах виконавчої влади. Прикро, що чимало порушених проблем органи виконавчої влади могли б  розв’язати на місцях, але людям довелося звертатися  зі своїм болем у вищі інстанції.

Приміром, такої кількості звернень могло б і не бути (а їх надійшло аж 409) від жителів м. Маріуполя Донецької області про екологічну шкоду, якої завдає металургійний комбінат ПАТ «МК «Азовсталь» та ПАТ «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча». Звернення було направлено Донецькій облдержадміністрації, яка надавала заявникам роз’яснення про заходи, що вживаються для вирішення цього питання. Для поліпшення екологічного стану атмосферного повітря у місті та скорочення викидів забруднюючих речовин «Азовсталь» достроково вивела з експлуатації коксові батареї №№5, 6, 7, а металургійний комбінат ім. Ілліча зупинив на капітальний ремонт аглофабрику.

Виявлено зацікавленість громадян щодо вирішення аграрних питань, зокрема пов’язаних з розвитком тваринництва, запровадженням урядом спеціальної бюджетної дотації фізичним особам на утримання та збереження молодняку великої рогатої худоби, врегулюванням цін на тваринницьку продукцію тощо. Загалом з аграрних питань протягом  року надійшло 1616 звернень, що у 2,5 раза більше, ніж за 2011 рік. У них здебільшого порушено питання розрахунку з товаровиробниками за поставлене заготівельникам молоко (зростання кількості звернень у 7,5 раза), невиплати селянам державних дотацій (у 4,3 раза) та встановлення занижених закупівельних цін на молоко (у 1,8 раза).

Зміцнення народної довіри до політики держави, зокрема до заходів міжнародного характеру, відчутно проявилося у жвавому реагуванні громадськості на проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи з футболу. З цього приводу на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшли позитивні відгуки та пропозиції.

Люди підтримують зусилля уряду щодо стабілізації цін та недопущення їх зростання на основні групи продовольчих товарів, висловлюють задоволення зниженням цін на окремі лікарські засоби, зокрема для гіпертоніків.

Протягом року надходили численні звернення з питань освіти, зокрема щодо підвищення ефективності навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах, розвитку дошкільної та професійно-технічної освіти, реформування вищої освіти, удосконалення процедур вступу до вищих навчальних закладів.

У 2012 році Центр зареєстрував 3217 звернень щодо проблем у галузі освіти, що на 52,5% більше, ніж за 2011 рік. Вчителі скаржилися на порушення правил проведення атестації.  Актуальними для заявників були також: примушування до сплати коштів на потреби навчальних закладів (ремонт приміщень, придбання миючих засобів, оплата комунальних послуг тощо), подарунки для адміністрації та вчителям; невідповідність вчителів займаним посадам та їхня неетична поведінка і недбалість. У результаті розгляду звернень громадян було прискорено ремонт шкіл № 8 у м. Києві, № 40 у м. Донецьку та № 3 у  м. Василівці Запорізької області, облаштування санітарних об’єктів у школі с. Сеньківки Бориспільського району Київської області, ремонт приміщень чотирьох класів школи № 39 у м. Запоріжжі, ліцею № 88 «Мрія» у м. Горлівці Донецької області,  шкіл у селах Токівському Апостолівського району Дніпропетровської області, Дубцях Городенківського району Івано-Франківської області та інших.

Численні відгуки надходили від працівників бюджетної сфери щодо доручень Прем’єр-міністра України за публікаціями у ЗМІ та зверненнями на урядову телефонну «гарячу лінію» стосовно недопущення затримок виплати заробітної плати та посилення персональної відповідальності керівників місцевих органів влади за її несвоєчасну виплату.

За звітний період на урядову телефонну «гарячу лінію» від громадян надійшло 1884 подяки, з них 424  адресовані органам виконавчої влади, місцевого самоврядування та іншим організаціям, 1460 висловлено уряду, а також працівникам центру за сприяння у вирішенні порушених заявниками питань.

Серед багатьох вирішених питань, з якими зверталися громадяни на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет, можна виокремити такі.

Житель м. Кодими Одеської області звернувся стосовно неправомірності прийняття міськрадою рішення про встановлення режиму роботи об’єктів, підприємств, установ та організацій сфери обслуговування, розташованих на території міста. Головне управління економіки Одеської облдержадміністрації повідомило, що міськрада перевищила свої повноваження у встановленні вимог для погодження режиму роботи об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування. Прокуророві Кодимського району та міському голові надіслано листи про вжиття заходів прокурорського реагування і скасування згаданого рішення міськради у зв’язку з його невідповідністю законодавству та пріоритетам державної політики щодо зменшення втручання органів влади у діяльність малого та середнього бізнесу. Як з’ясували фахівці Урядового контактного центру, Кодимська міська рада це рішення скасувала.

Киянка, яка є інвестором будівництва житла, звернулася з проханням швидше вирішити питання щодо введення в експлуатацію багатоповерхівки на вул. С. Лазо в Дніпровському районі міста. За умовами договору, термін здачі в експлуатацію будинку — ІІ квартал 2011 року. Попередні звернення до забудовника та Головного управління житлового забезпечення Київської міськдержадміністрації позитивного результату не дали. Урядовий контактний центр надіслав звернення Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, яке  розглянуло це питання та повідомило заявниці про введення споруди в експлуатацію, видання сертифіката відповідності будівництва, акта готовності об’єкта до експлуатації, а також про укладання договорів із житлово-комунальним підприємством на обслуговування квартир.

І все-таки залишається чимало питань, які гостро непокоять людей, потребують невідкладного вирішення. Заявники скаржилися на матеріальні труднощі, вимагали  від органів виконавчої влади конкретних дій щодо забезпечення їхніх життєвих потреб. Найбільш актуальні проблеми, які турбують широкі верстви населення, залишаються у сферах соціального захисту, житлово-комунального господарства, пенсійного забезпечення, охорони здоров’я, умов праці та трудових відносин, захисту прав споживачів, цінової й тарифної політики.

До слова, розподіл звернень за соціальним статусом заявників такий: пенсіонери — 57,3 % від загальної кількості звернень; робітники — 14,8 %; безробітні — 12,4 %; працівники бюджетної сфери — 4,5 %; підприємці — 2,7 % та інші. При цьому їхні звернення  стосувалися широкого кола проблем суспільства.

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.