Уже третій тиждень поспіль жителі міста Новий Буг і селища Казанка Миколаївської області блокують трасу Миколаїв — Дніпропетровськ, пропускаючи лише легкові авто. Кажуть, що дорогу, яку востаннє по-людськи ремонтували 33 роки тому, розбили вантажівки, які везуть товари до Миколаївського порту. Активісти переконують: деякі ями такі глибокі, що можна в них лягти й тебе не буде видно. Тож вимога капітально відремонтувати трасу державного значення не є чимось екзотичним. І місцева, і центральна влада з проблемою ознайомлені. Зокрема 2 березня Миколаївська облдержадміністрація заборонила перевозити шляхом вантажі понад 20 тонн, а наступного дня уряд ухвалив рішення надати 50 мільйонів гривень на ремонт. Звісно, цих коштів могло б вистачити хіба на ямковий — один з найнепрозоріших механізмів використання бюджетних ресурсів. Тож активісти наполягають: не знімуть блокування, доки не доб’ються кардинального рішення.

Дорожню тему розлого висвітлив у своєму недільному телезверненні Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк. За його словами, 2016 року уряд планує зусиллями Укравтодору та інших організацій відремонтувати і побудувати 1700 кілометрів доріг. Уже оприлюднено й список шляхів, які ремонтуватимуть насамперед.

Учора на урядовому засіданні докладно обговорили механізми фінансування цього процесу. Зокрема, як повідомив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, у міністерстві очікують, що цього року на ремонт та будівництво доріг загальнодержавного і  місцевого значення  спрямують 20 мільярдів гривень  з державного та місцевих бюджетів і 4,5 млрд гривень інвестицій від міжнародних фінансових інститутів. Зокрема Кабмін ухвалив проект акта Кабінету Міністрів про залучення фінансування Світового банку для розвитку дорожньої галузі. Спочатку передбачалося ремонтувати дорогу М-03 на ділянці від Полтави до Харкова. Однак, зважаючи на незадовільний стан більшої частини дорожнього покриття по всій країні, міністерство запропонувало переглянути проект та додати в нього також виконання проектних робіт для найбільш зношених ділянок доріг по Україні, а саме транспортного коридору від портів до кордону з ЄС.

Також, за словами профільного міністра, Світовий банк профінансує цьогоріч проект з незалежного контролю якості виконання ремонтних робіт на всіх автошляхах України та цільового використання коштів, нагляд за виконанням якого здійснюватимуть іноземні інспектори. Водночас Міністерство інфраструктури шукає фінансування для безпосереднього виконання капітальних робіт.

На вчорашньому засіданні Кабінет Міністрів затвердив бюджет Пенсійного фонду України на 2016 рік. «Бюджет повністю збалансований і дає змогу в повному обсязі забезпечити виплати всім пенсіонерам з огляду на те, що з 1 травня та з 1 грудня відбудеться планове підвищення мінімальної пенсії», — сказав міністр соціальної політики Павло Розенко.

У затвердженому документі зокрема заплановано обсяг дотацій із держбюджету на рівні 144 мільярди гривень. Це  покриє дефіцит Пенсійного фонду на 81,3 мільярда гривень, а також компенсує зниження платежів за єдиним соціальним внеском, ставку якого з 1 січня 2016 року знижено майже вдвічі.

Міністерство юстиції надіслало російській стороні запит щодо повернення на територію України Олега Сенцова, Юрія Солошенка, Олександра Кольченка і Геннадія Афанасьєва, незаконно засуджених російським режимом. Про це поінформував на урядовому засіданні міністр юстиції Павло Петренко. А Прем’єр-міністр звернувся до МЗС «підключитися до цієї справи, щоби західні партнери підтримали запит української сторони і вимагали від Російської Федерації виконання відповідної міжнародної конвенції».

Глава українського уряду наголосив, що вся світова спільнота і особисто Президент України «роблять усе можливе і неможливе для того, щоби була звільнена з російського полону Надія Савченко». Водночас, підкреслив глава уряду, російський режим незаконно засудив українських громадян Олега Сенцова, Юрія Солошенка, Олександра Кольченка і Геннадія Афанасьєва: «Проти них російський режим уже виніс незаконні й неправосудні вироки. Це політичні в’язні, якими має опікуватися українська держава».

Серед інших розпоряджень Прем’єр-міністра Арсенія Яценюка варто виокремити доручення Міністерству фінансів, Міністерству інформаційної політики та Міністерству соціальної політики — надати 5 мільйонів гривень на погашення заборгованості телеканалу АТR перед власником супутника.

Як повідомив міністр інформаційної політики Юрій Стець, кримськотатарський телеканал АТR постав перед загрозою зникнення з ефіру, оскільки шведська компанія — власник супутника, через який мовить АТR, за борги мала відключити його. За словами Юрія Стеця, уряд України гарантував упродовж двох тижнів розв’язати цю проблему, а шведська компанія дала гарантію, що до вирішення цього питання вона не вимикатиме сигнал телеканалу АТR. Крім того, вдалося домовитися щодо реструктуризації боргу АТR.