По вулицях нашої столиці їздить не менш як мільйон машин. Крім щоденних заторів та «тягнучок», місто потерпає від хронічної нестачі паркувальних місць. За даними КП «Київтранспарксервіс», нині в столиці 12525 машиномісць для нічного паркування, а також 6227 місць — для денного. Впорядкувати це господарство, а заразом повернути більшу частину грошей, сплачених за паркування, у бюджетне русло, вирішила київська влада. 

Як розповів «Урядовому кур’єру» директор Київтранспарксервісу Андрій Воробйов, головна мета впровадження Концепції розвитку паркувального простору — повна відмова від готівкового розрахунку за паркування й ліквідація людського чинника. 

Надходження до бюджету зростуть

— Нововведення дадуть нам можливість позбавитися від корупції на парковках і збільшать надходження до бюджету. Ми проаналізували ситуацію і з’ясували, що нині паркування оплачують лише 38% водіїв, а після впровадження нової концепції платитимуть 80—85% автомобілістів,  — розповів Андрій Воробйов.

За даними чиновника, у жовтні денні парковки давали 2 мільйони гривень на місяць, а ось після реалізації проекту можливе збільшення надходжень у бюджет до 4 мільйонів гривень. 

Концепцію розвитку паркувального простору впровадять у два етапи: під час першого етапу буде проведено тестування на центральних вулицях Києва — на Пушкінській, Богдана Хмельницького, Прорізній, Городецького, Заньковецької, Лютеранській та на площі Франка.

Під час другого етапу, вже після внесення змін до законодавства та залучення інвесторів, нововведення запрацює на всіх парковках Києва.

На «пілотних» вулицях паркування можна оплатити кількома способами. Через мобільне паркування — для цього потрібно купити спеціальну скретч-карту, створюється спеціальний паркувальний рахунок і потім з нього списуються гроші. Можна купити в кіосках «Преса» звичайні талони або заплатити через паркомат. Нині встановлено 87 паркоматів. Після повної реалізації концепції їх кількість збільшиться до 500 одиниць.

Як зауважили «Урядовому кур’єру» в Київтранспарксервісі, Концепцію розвитку паркувального простору розглядає Транспортна комісія Київради, потім розгляне Бюджетна комісія, потім цей документ подадуть на затвердження Київради. 

— Ми плануємо ввести до кінця осені 2015 року цілковиту відмову від готівки і перейти на безконтактну оплату паркування. Оплатити можна буде через СМС-банкінг, платіжні термінали. А звичайні паркомати ми вже не розглядатимемо: людина, сплачуючи за паркування, зможе оплатити й інші послуги. Туди, найімовірніше, будуть введені й електронні гроші, — каже Андрій Воробйов.

Також буде створено єдиний процесинговий центр, який об’єднає всю інформацію від мобільного паркування, платіжного термінала. 

Столичні чиновники зауважують, що навесні на вулиці Києва можуть повернутися евакуатори. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Інспектори-контролери боятимуться хабарів

Як працюватимуть нововведення? Після сплати за паркування водій має покласти чек або талон у нижньому кутку біля лобового скла. Контролери за допомогою спеціальних електронних пристроїв змо?жуть фіксувати дані про автомобіль, які вже передаватимуть до процесингового центру. Це також дасть змогу перевіряти історію штрафів. 

— Плата за паркування не лише має фінансове навантаження, а й повинна регулювати наплив автотранспорту в конкретному місці. В деяких європейських столицях була практика: коли визначали місця для паркування, то встановлювали певну ціну. Зважали на наплив. Скажімо, він становив 120%, тобто були заповнені всі місця, ще й під’їздили машини, щоб паркуватися. Вартість трохи підвищили — 100% машиномісць заповнено. Підняли ще трішки — 80% місць заповнено. Найголовніше — ввести правильну систему оплати паркування, щоб люди знали: якщо вони лишать свою машину на кілька годин, це вдарить по гаманцю, — розповів Андрій Воробйов.

Штраф за несплату паркування становить від 136 до 204 гривень. На водіїв-порушників інспектори складатимуть протоколи і подаватимуть на розгляд в адміністративну комісію КМДА.

Якщо контролер визначить, що автомобіль на майданчику з неоплаченим штрафом, матиме право блокувати колеса і розблоковувати лише після сплати подвійного штрафу.

Щоб система повноцінно працювала, у Київтранспарксервісі ініціювали передачу місцевим адміністраціям повноважень з контролю за дотриманням правил зупинки та стоянки на парковках. Інспектори-контролери зможуть не лише блокувати транспортні засоби, а й у разі порушення правил дорожнього руху на парковці евакуювати автомобіль.

Інспектор-контролер, окрім темно-синьої уніформи, обов’язково повинен мати із собою посвідчення, де зазначено його ім’я, прізвище,  посада, а також пам’ятки, де прописані повноваження. 

Рівень заробітної плати інспекторів-контролерів планують встановити від 6 до 8 тисяч гривень.

— Такі високі зарплати для того, щоб у людини не було навіть натяку на бажання взяти хабар. Люди боятимуться втратити місце, тож працюватимуть чесно, — зауважив Андрій Воробйов.

Київська влада сподівається, що таким чином вдасться позбутися тих корупційних схем, які були напрацьовані за минулі роки.

Навесні 2015 року на вулиці Києва повернуться евакуатори, які були заборонені ще 2009 року. Про це повідомив міський голова  Віталій Кличко. Закон щодо повернення на вулиці столиці евакуаторів остаточно має врегулювати Верховна Рада. Але, запевняють в КМДА, в законі не йдеться про евакуацію автомобілів з парковок, якщо людина не заплатила за послугу паркування. Евакуатори потрібні для того, щоб прибирати машини з тротуарів, трамвайних колій та зелених зон. Нині на балансі комунального підприємства 18 евакуаторів, 9 з яких готові працювати хоч завтра. 

 

ЦІКАВО

Нині у столиці 444 паркувальних майданчики, що закріплені за КП «Київтранспарк сервіс» рішеннями Київради.

 

Вікторія МАКАРЕНКО
для «Урядового кур’єра»