СИТУАЦІЯ

 Швидкісний рух поїздів стає реальністю

 

Час невпинно наближає нас до чемпіонату Європи з футболу. Підготовчі роботи виходять на фінішну пряму. Стають до ладу нові та реконструйовані спортивні об’єкти, здаються в експлуатацію готелі, аеропорти, вокзали, багатокілометрові відтинки автомобільних і залізничних доріг. Закуповуються нові автобуси і тролейбуси, швидкісні поїзди іноземного виробництва, які доправлятимуть уболівальників до місць призначення. Залізничники завершують підготовку до впровадження прискореного руху пасажирських поїздів між містами, що будуть приймати Євро-2012 (Львів — Київ — Харків — Донецьк). Залишилося виконати менше 5% робіт. Їх планують закінчити до 25 травня 2012 року.

Швидкісні поїзди складають і на Крюківському вагоноремонтному заводі. Фото УНІАН

Модернізація плюс електрифікація

— У рамках підготовки швидкісного пасажирського коридору між приймаючими містами, — уточнив начальник Головного управління колійного господарства Укрзалізниці Євген Юрловський, — основні роботи проводилися на напрямку між Львовом, Києвом та Донецьком, експлуатаційна довжина якого становить 1307 км, а розгорнута, враховуючи станції та другі колії, — 2227 км. Торік  виконали найскладніші з них: здійснили модернізацію 390 км колій, які були вже непридатними. Також провели великий обсяг  робіт з капітального та середнього ремонту колії, комплексно-оздоровчого ремонту, заміни та виправлення стрілочних переводів та заміни рейок. Усе це дало змогу курсувати новому рухомому складу на 779 км колії  зі швидкістю до 160км/год., на 385 км  колії — до 140км/год. та на 428 км — до 120 км/год.

Основні сили залізничників направлені на масштабну реконструкцію станції Лозова. Нові технології спрямовані передусім на мінімізацію витрат часу, необхідного для прийому, відправлення і пропуску пасажирських поїздів в умовах стикування двох видів струму. Через те, що обсяги робіт досить великі і сама реконструкція станції складна, вони проводитимуться у два етапи і будуть завершені до 1 червня 2012 року.

Спочатку виконають монтаж контактної мережі в обсягах, необхідних для пропуску міжрегіональних поїздів виробництва Hyundai Rotem. Це укладання та електрифікація колій, облаштування нових стрілочних переводів (по станції Лозова загалом укладено 48 стрілочних переводів). Уже зведена й острівна платформа Азовської сторони для прийняття швидкісних поїздів та облаштовано головний перон.

На посту чергового по станції замість звичних пульта-табло і пульта-маніпулятора встановлюються величезні сенсорні екрани новітньої системи електричної централізації з мікропроцесорним маршрутним набором. Це все розробки вітчизняних вчених і виробничників Києва і Харкова. За словами генерального директора Укрзалізниці Володимира Козака, Південна залізниця випробує їх першою.

Окрім того на будівництво станції стикування різних видів струму в плані на 2012 рік передбачено понад 94 млн грн, а закінчення всіх робіт вартуватиме приблизно 180 млн грн. Зокрема на другому етапі реконструкції роботи за проектом будуть завершені, й до грудня 2012 року планується звести сучасний пішохідний міст на станції Лозова.

— Швидкісний пасажирський коридор Львів — Київ — Донецьк — Харьків діятиме, і рух сучасних електропоїздів буде забезпечено на необхідному технологічному рівні, — заявив В. Козак. — Електрифікація ділянки Полтава — Красноград — Лозова — це одна з основних складових, без якої неможливе створення транспортного пасажирського коридору для електропоїздів на Харків та Донецьк, бо дотепер вона була взагалі не електрифікованою.

Оптимістичні повідомлення надходять щодня.     6 травня завершені ходові, динамічні випробування, а також випробування впливу на колії електропоїздів «Хюндай», що проводили фахівці Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту, Південної залізниці і заводу-виробника. Нині триває тестування і налаштування систем електропоїздів «Хюндай», а локомотивні бригади також виконують випробувальні поїздки на майбутніх маршрутах прискореного руху. А 7 травня на дільниці Полтава — Красноград введена в дослідну експлуатацію перша в Україні система мікропроцесорної централізації та автоблокування. Така ж система (для управління рухом поїздів) буде на дільниці від Краснограда до Лозової.

15 травня відбулося відкриття електрифікованої ділянки Полтава — Красноград — Лозова. Із закінченням робіт на цій дільниці найкоротший пасажирський хід між Києвом та Донецьком повністю переведений на електротягу, що є головною передумовою впровадження швидкісного руху та функціонування національного транспортного коридору Київ — Полтава — Красноград — Лозова — Донецьк.

Окрім електрифікації 176 км колії, фахівці Укрзалізниці провели комплексну модернізацію ділянки Полтава — Красноград — Лозова, тобто повністю реконструювали всю інфраструктуру — від систем сигналізації та зв`язку до колійного господарства.  Також переведення ділянки Полтава — Красноград — Лозова на  електротягу дасть можливість суттєво скоротити витрати за рахунок відмови від дизпалива (за рік економія становитиме 7 млн 821 тис. грн без врахування  зменшених «екологічних» платежів. Тож впроваджені тут найсучасніші технології і технічне оснащення цієї ділянки є взірцем для вітчизняних залізниць.

Одночасно велися роботи з підготовки дільниці Лозова—Слов’янськ—Донецьк до впровадження прискореного руху поїздів, адже це також частка транспортного пасажирського коридору Львів—Київ—Полтава—Донецьк, де курсуватимуть нові електропоїзди зі швидкістю до 160 км/год. Ідеться про готовність всіх об’єктів, включаючи залізничні колії, контактну мережу, технічні пристрої, зокрема й системи автоматики, телемеханіки і зв’язку.

Щоб підготувати цю дільницю до руху двосистемних поїздів, які працюють на постійному і змінному струмі зі швидкістю 160 км/год, контактну мережу на всій ділянці повністю модернізували, адже цей напрямок був електрифікований ще в 50-х роках і розрахований на максимальну швидкість 120 км/год.

Звикатимемо  до комфорту

У Донецьку, де вже реконструйовано вокзальний комплекс, фахівці активно ведуть пуско-налагоджувальні роботи. Оновлений комплекс зможе обслуговувати понад 35 000 пасажирів за добу, а в цілому місткість вокзалу зросте з 700 до 2250 місць.

Готується приймати більше пасажирів і залізничний вокзал у Маріуполі. Із введенням у дію швидкісних поїздів навантаження на нього значно зросте — ці потяги обертатимуться набагато швидше. Тож проведені ще у 2009 році масштабні роботи (замінені дві залізничні колії, заново вимощений перон, реконструйований зал очікування, оновлені вітражі і вікна, відремонтовані системи вентиляції і кондиціонування повітря, переоснащений сервісний центр) дали змогу зарахувати Маріуполь до п’ятірки міст, між якими курсуватиме двоповерховий електропоїзд Skoda, тож час у дорозі від Маріуполя до Донецька скоротиться практично вдвічі.

Аби уникнути проблем з перевезенням уболівальників через кордон, залізничники України, Польщі, Росії та Білорусі підписали Меморандум про взаємодію в організації залізничних пасажирських перевезень під час проведення чемпіонату. Згідно з ним сторони організують додаткові пасажирські поїзди для перевезення вболівальників між містами Росії, України, Білорусі і Польщі, оптимізують митні та прикордонні процедури. Для цього розробили концепції пересадкового сполучення між Росією і Польщею. Передбачається, що під час Євро-2012 з Росії в Польщу буде здійснено 42 залізничні рейси, які проходитимуть через Білорусь. Між Україною та Польщею курсуватимуть 18 додаткових потягів.

Як повідомив начальник головного пасажирського управління Укрзалізниці Олександр Іванько, спільно з колегами з інших країн створено кілька робочих груп, що опрацювали додаткові маршрути пасажирських перевезень. Окрім додаткових поїздів між Україною і Польщею, за потреби між Україною і Росією можна буде організувати курсування 20—30 додаткових поїздів у різних напрямках. Окрім того, в основних поїздах, які щодня курсують за маршрутами Київ—Варшава і Київ—Берлін, доукомплектують кількість вагонів до 12-ти.

ДОВІДКА «УК»

Після реконструкції станції в повному обсязі та з введенням нового графіка руху потягів на 2012/2013 рр. через станцію Лозова (Азовський і Севастопольський парки) планується пропускати 58 пар поїздів, з яких 7 — швидкісних, 35 — пасажирських і 16 — електропоїздів.