Не всі аграрії запаслися достатньою кількістю пального. Нині для них саме брак коштів є ключовою проблемою, над розв’язанням якої, на думку експертів, необхідно зосередитися уряду. Селяни повинні своєчасно вносити в грунт зерно, міндобрива, але в умовах подорожчання пально-мастильних ресурсів їм не вистачає фінансових ресурсів.

Як констатує директор ТОВ «Консалтингова група А-95 Сергій Куюн, на жаль, хороших новин нафтотрейдери не обіцяють. Через різку девальвацію гривні ціни на дизпальне з початку лютого виросли на 30% або до 13 530 гривень за тонну. Зв’язок між цінами на нафтопродукти і валютою в Україні прямий, бо вона на 80% залежить від імпорту таких ресурсів. Селянам же платити нічим, банки не кредитують, а без грошей пальне не відпускають.

За його словами, ситуація з валютою та політична криза серйозно дестабілізували ринок. Імпорт дизпального в Україну в першій декаді березня 2014 року знизився вдвічі порівняно з аналогічним періодом минулого року і становив лише 65,4 тисячі тонн. А ось імпорт бензину залишився на торішньому рівні — 50 тисяч тонн. Березнева статистика не була б такою тривожною, якби не продовжувала тенденцію січня — лютого. Баланс ринку дизпального в лютому знизився на 25,1% (на 93 тисячі тонн — до 278 тисячі), а накопичувальний баланс за січень — лютий на 17,3% порівняно з 2013-м. Через невизначеність із курсом і ускладнене кредитування закордонні постачальники нафтопродуктів максимально посилили умови, перейшовши на стовідсоткову передоплату на кордоні. Це змусило багатьох оптових трейдерів призупинити свою діяльність до стабілізації ситуації.