У Херсоні триває дорожній «марафет». Освоєння коштів, суворий технагляд за будівництвом доріг, моніторинг якості робіт, виконаних відповідно до стандартних вимог та проектно-технічних умов, паралельно супроводжуються прискіпливим державним фінансовим «оком» та громадським контролем (виїзди журналістів і активістів разом із представниками влади по гарячих слідах на місця виконаних робіт).

Ще в 2012 році був закладений перший камінь для, як виявилося, тривалого будівництва мостового переходу через залізничні колії поблизу вулиці Залаегерсег та Бериславського шосе. Згідно з поки що не реалізованим на повну силу фінансово «загальмованим» проектом, загальна протяжність дорожнього полотна становить 2 тисячі метрів, пропускна здатність — 2 тисячі одиниць транспорту на годину.

Як відомо, бухгалтерські негаразди виникають передусім під час витрачання чималих коштів на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт доріг саме підрядними організаціями. При цьому нерідко профінансовані для втілення підрядниками справи, бувають завищеними на сотні тисяч гривень. Через виявлені фінансові прорахунки винуватцям доводиться відшкодовувати їх шляхом безкоштовного виконання додаткових робіт. Під час контрольних заходів державні фінансові інспектори перевіряють виконання завершених робіт з капітального ремонту окремих дорожніх ділянок. Одразу після підбору вирубок, обміру товщини шарів асфальтобетонного покриття та подальшого встановлення виду матеріалу і його характеристик отримують офіційні результати лабораторного аналізу. При цьому фактична товщина шару покриття чомусь не всюди збігається з даними відповідної інвестиційної документації та з «віртуальним» актом приймання.

Приміром, коли існує невідповідність фактичної площі асфальтобетонного покриття, товщини нижнього шару і виду застосованої суміші верхнього шару. Таким чином, офіційно доведено, що виконавці порушили державні будівельні норми. Причому деякі використані матеріали, визначені договірною ціною, взагалі не відповідають їй. Кілька років тому тільки одна підрядна організація накрутила вартість виконаних робіт загалом на 839,18 тисячі гривень!

Ось чому на всіх перевірених ревізорами об’єктах, де встановлено завищення обсягів робіт, звісно, з вини підрядників, профільні управління доріг скеровують до суду позовні заяви заради відшкодування бюджетних сум. 

Леонід КАЛИНИЧЕНКО
для «Урядового кур’єра»