Інна ОМЕЛЯНЧУК,
«Урядовий кур’єр»

Про відродження та розвиток авіаперевезень з регіональних аеропортів говорили в Рівному учасники авіаційного форуму, який організувала асоціація «Аеропорти України» цивільної авіації за підтримки Рівненської облдержадміністрації.

– Рівненський аеропорт, що має статус міжнародного, зберіг найкращу серед регіональних аеропортів злітно-посадкову смугу, що дозволяє приймати літаки класу «Боїнг», за підтримки обласної влади тут обладнали руліжну доріжку та осучаснили залу очікування на 170 місць, – каже президент асоціації «Аеропорти України» Петро Липовенко. – Тому тут гарні перспективи для розвитку.

– Так, сьогодні з аеропорту Рівне, який має зручне місце розташування, виконується чотири чартерних рейси на тиждень до турецької Анталії, – додає голова Рівненської ОДА Олексій Муляренко. – Втім, ми дуже хочемо відновити регулярні пасажирські та вантажні перевезення, і тут нам потрібна допомога фахівців.

Фахівці ж кажуть: проблеми регіональних аеропортів в Україні приблизно однакові. Всі вони мають статус обласних комунальних підприємств (лише Бориспіль та аеропорт «Львів» є державними). Втім, на фінансуванні з місцевих бюджетів, як кажуть, далеко не залетиш. Інвестори ж у збиток не літають. Тож залишається ще один шлях – залучення європейських коштів. І відповідні програми, які, до речі, вимагають фахового стратегічного бачення розвитку кожного аеропорту на ближчу й віддалену перспективи, є. А значить, залишається надія на відродження регіональних аеропортів. Тим більше, що в Національній транспортній стратегії-2030 виокремили авіаційну галузь і передбачили відповідні кошти на її розвиток. Звісно, що настане він із новим диханням української економіки.

Тим часом голова Рівненської ОДА Олексій Муляренко та президент асоціації «Аеропорти України» Петро Липовенко підписали меморандум про співпрацю. Доведено: повноцінний діючий аеропорт удвічі підвищує конкурентоздатність регіону.