Юрій Праздніков вважає: більшатиме в Одесі велодоріг — зростатиме кількість прихильників двоколісних друзів. Фото з сайту vk.com Днями понад півтисячі одеських велосипедистів відкрили сезон велопробігів, що має назву «Критична маса» — таку саму, як і однойменний громадський рух за розвиток велосипедної інфраструктури. Акція пройшла під синьо-жовтими прапорами. Її учасники роздали п’ятсот стрічок цих кольорів.

Здолавши маршрут, велоактивісти долучилися до суботника у Старобазарному сквері. Такі акції вже мають певні зрушення у діях влади. На розгляді в міськраді перебуває проект, втілення якого реально зможе наблизити місто до європейських стандартів. У тому сенсі, що велосипед на його вулицях не буде бідним родичем.

Уже звиклі до розвиненої велосипедної інфраструктури — зі спеціальними парковками та пунктами прокату — європейці бувають прикро вражені її браком в Одесі. «Торік кілька туристичних груп приїздили сюди зі своїми велосипедами, — згадує лідер громадського руху «ВелоОдеса» Юрій Праздніков. — Їхня екскурсія закінчувалася хвилин через 15. Іноземці відмовлялися їздити одеськими вулицями, оскільки це майже неможливо. Вони поверталися на судно, залишали велосипеди і пересідали на автобуси».

Звісно, не лише в туристах річ. Відсутність велосипедної інфраструктури — це не найперше, що стримує нині їхній потік до чорноморської Пальміри. Самі містяни позбавлені змоги долучитися до зручного, екологічно чистого і корисного для здоров’я способу пересування.

Одеські дороги зазвичай вщерть забиті автівками. Узбіччя й тротуари — тими самими припаркованими автомобілями. Стан покриття здебільшого такий, що кожна велопрогулянка перетворюється на тріал. А відтак стає доступною хіба що для справжніх відчайдухів, яким вважає себе і Юрій Праздніков. Каже, що велосипед для нього — це засіб пересування, навіть «коли снігу по коліно». Він певен, що після створення комфортних умов для пересування містом на велосипеді одесити масово надаватимуть перевагу саме цьому виду транспорту.

Торік у серпні велоактивісти запропонували міській владі проект з велосипедизації Одеси. Зрештою вона видала розпорядження про створення спеціальної комісії. Завдяки цьому з’явилася перша нова розмітка для велодоріжки в парку Шевченка. «Почали з його північної частини, — пояснює Одеський міський голова Геннадій Труханов, — а продовжимо на Трасі здоров’я, через Ланжерон і далі до Аркадії.

Реальним, хоча й у перспективі, посадовець вважає і подовження цієї траси аж до південних околиць міста.

Усього на розгляді муніципалітету перебуває шість велосипедних маршрутів, що мають охопити практично все місто. Подекуди на них зроблять розмітку, а в деяких місцях нанесуть спеціальне дорожнє покриття. Коли цей проект справді реалізують, Одеса з її чималими відстанями і мальовничими краєвидами цілком зможе стати раєм для велосипедистів. Нині Юрій Праздніков заздрісно дивиться на Київ, де в міський бюджет заклали 20 мільйонів гривень на велосипедну інфраструктуру. Або на невеличкий Славутич, у якому проклали 12 кілометрів велодоріг.