Україна, як і вся Європа, живе очікуванням Вільнюського саміту. Закономірно, що домінувала в діалозі ділової еліти України та зарубіжжя на цьогорічному економічному форумі тема глобалізації та євроінтеграції.
До позитиву цього представницького форуму можна зарахувати підписану угоду між Старосамбірською, Турківською, Сколівською районними держадміністраціями та ТОВ «Смеречанська вітрова електростанція» щодо надання земельних ділянок площею 52 гектари під зведення вітрової електростанції. До Трускавця керівництво компанії приїхало з готовим пакетом документів. За розрахунками ТОВ, вітрові електростанції вироблятимуть 33 мегавати електроенергії. І хоч у Передкарпатській зоні вже працює ТОВ «Самбірська сонячна станція», де змонтовано майже 2 тисячі сонячних батарей, електроенергія вітрових станцій стане вагомим доважком в обласну скарбницю енергії з відновлюваних джерел.
— Ця компанія вже залучила 10 мільйонів доларів для проведення розрахункових робіт щодо доцільності створення цього підприємства та екологічної експертизи. Нещодавно отримала позитивний результат, — повідомив голова Львівської облдержадміністрації Віктор Шемчук. — А для Львівщини це означає нові робочі місця під час будівництва, енергетична незалежність районів, і що особливо важливо — нові дороги в гірській місцевості, що дасть змогу розвивати бізнес і туризм.
У гірських районах заплановано будівництво підприємства для збирання комплектуючих для оснащення обладнання та обслуговування електростанцій. Загальний обсяг інвестицій, які буде залучено в економіку області від реалізацій цього проекту, становитиме 100 мільйонів доларів.
Проект прокладання концесійної дороги Краковець — Львів, що веде від польського кордону до обласного центру, а далі виходить до міжнародної автомагістралі Чоп — Київ, нарешті може бути реалізовано. Нова автомагістраль конче потрібна хоч би з огляду на те, що нинішня не відповідає сучасним вимогам і пролягає через населені пункти, створюючи потенційну небезпеку жителям. Тому, за словами віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула, наступного року буде оголошено конкурси на спорудження концесійних доріг. Усього розглянуть сім пілотних проектів, зокрема й автотраси Львів — Краковець.
І хоч на заваді стає брак альтернативних безплатних доріг, цю проблему розв’язуватимуть водночас зі спорудженням платних автобанів. Представники влади і насамперед дорожники мали нагоду довідатися секрет успіху дорожнього будівництва в сусідній Польщі, яка за останні роки реконструювала ті, що діють, і проклала рекордну кількість суперсучасних автомагістралей та розв’язок, які розвантажили транспортні артерії великих та малих міст. Досвідом дорожнього будівництва сучасної Польщі на прохання кореспондента «УК» поділився заступник міністра економіки РП Анджей Диха.
— Хороші дороги потребують великих фінансових ресурсів і тривалого часу. У Польщі будують дуже багато автомагістралей. Збільшення динаміки спорудження доріг відбулося після вступу в Європейський Союз: Польща отримала доступ до нового джерела фінансування інфраструктури. Ми зуміли використати нові фінансові можливості для поліпшення привабливості нашої дорожньої інфраструктури під час підготовки до Євро-2012.