Практику Чугуївської міської ради «Створення системи освітніх та корекційних послуг для надання всебічної підтримки дітям з особливими освітніми потребами в місті Чугуїв Харківської області» відзначено дипломом І ступеня в конкурсі «Кращі практики місцевого самоврядування» 2020 року.

Один з надважливих напрямів соціальної роботи Чугуївської міської ради — турбота про дітей з особливими потребами. Щоб створити для них єдиний інклюзивний освітній простір, забезпечити рівний доступ до якісної дошкільної, шкільної та позашкільної освіти, у громаді прийняли міський освітній проєкт «Розвиток інклюзивної освіти в місті Чугуїв».

У місті функціонують дві профільні комунальні установи. Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «ШАНС» проводить реабілітаційні заходи, спрямовані на створення умов для всебічного розвитку дітей з інвалідністю та дітей віком до трьох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності. А також заходи із засвоєння цими дітьми знань, умінь, навичок, досягнення й збереження їхньої максимальної незалежності, фізичних, розумових, соціальних, професійних здібностей для максимальної реалізації особистого потенціалу. Завдяки співпраці міської ради з Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ) центр отримав найсучасніше реабілітаційне обладнання, а для персоналу закладу було проведено навчання.

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) у межах проєкту «Батьки за раннє втручання» передав центру обладнання, оргтехніку та меблі. Загальний бюджет практики (кошти міської ради, субвенція з державного бюджету, внески громадських організацій, міжнародна технічна допомога) становить понад 7 мільйонів гривень.

Другий комунальний заклад «Інклюзивно-ресурсний центр» надає послуги для дітей віком 2—18 років. Тут пропонують дошкільну та загальну середню освіту, психолого-педагогічну допомогу, забезпечують дитину кваліфікованим супроводженням. Центр теж оснащено сучасним обладнанням, у ньому працюють фахівці із психології, логопедії, дефектології, лікувальної фізкультури. У дошкільних закладах та школах міста створено та обладнано інклюзивні групи та класи. Інклюзивно-ресурсні центри доступні для дітей та молоді з особливими потребами Чугуєва, Чугуївського й Печенізького районів і міста Харкова.

Підсумок організації інклюзивного навчання — дитячі успіхи, які сприяли їх переведенню на навчання за загальноосвітньою програмою, а з індивідуального — на інклюзивне. Це більш як десять дітей за два роки роботи центрів.

Відділ регіональних проєктів та кормережі
«
Урядового кур’єра»