КОМУНІКАЦІЇ

В Миколаєві стартував пілотний проект спрощеного доступу до адміністративних послуг 

Відразу два поштових відділення міста Миколаєва розпочали працювати за принципом «єдиного вікна» в рамках проекту, який ініціювала Миколаївська облдержадміністрація та «Укрпошта». Жителі двох великих мікрорайонів міста можуть отримати адміністративні послуги безпосередньо в своїх поштових відділеннях. Їм уже не треба стояти в чергах до чиновників за будь-яким папірцем та місяцями чекати відповідей. Достатньо звернутися у спеціальне вікно до адміністратора, і він допоможе.

Нині через такі поштові відділення можна отримати понад 40 адміністративних послуг. Це реєстрація об’єктів підвищеної безпеки, надання статусу особам, постраждалим від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, погодження проекту лімітів на утворення та розміщення небезпечних відходів, реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт, видача довідки про реєстрацію місця проживання тощо.

За словами керівника Миколаївської дирекції «Укрпошти» Андрія Мишкіна, у відділеннях обладнані спеціальні робочі місця для операторів, які займатимуться виключно прийомом документів від клієнтів на отримання адмінпослуг. Усі оператори пройшли спеціальну підготовку та заняття з підвищення кваліфікації, вони можуть надати професійну консультацію та допомогу. У відділеннях розташовані інформаційні стенди, з яких можна дізнатися про перелік послуг, ознайомитися з технологічними та інформаційними картками щодо кожної послуги, зі списком необхідних документів. Оператор допомагає оформити кореспонденцію, зробити ксерокопіювання та ламінування документів. Також через адміністративне вікно видають дозволи та довідки, які надійшли клієнту у відповідь.

Підприємець Сергій Гошко задоволений, що необхідний дозвіл можна отримати зручно та оперативно. Фото автора

Загалом на Миколаївщині вже запрацювали 12 «єдиних вікон» на базі поштових відділень. До кінця року в усіх районах та містах обласного підпорядкування на базі відділень поштового зв’язку будуть відкриті такі самі «єдині вікна» з надання адміністративних послуг.

Одним із перших відчув переваги нової системи відвідувач поштового відділення № 58 Сергій Гошко. «Я відкриваю магазин, — розповів підприємець, — мені потрібен дозвіл на відповідність матеріально-технічного забезпечення. В міському центрі адмінпослуг повідомили, що можна звернутися до поштового відділення, яке розташоване поряд із моїм будинком. Спробував. Дуже задоволений якістю, зручністю та простотою обслуговування. Все зайняло не більш як десять хвилин. А ще оператор дала цінні поради, запропонувала послугу «Кур’єрська доставка». Також дівчина повідомила, що дозвіл отримаю всього за п’ять днів».

Саме підприємці стали ініціаторами відправлення документів та отримання дозволів поштою. Це підтвердила начальник відділу державних адміністраторів та забезпечення їхньої діяльності Миколаївської облдержадміністрації Людмила Мураховська. Вона повідомила, що до кінця року кількість послуг збільшиться до 210. В перспективі — створення єдиного порталу адміністративних послуг та єдиної електронної бази документообігу. Тож сервіси стануть ще ближчими та більш доступними.