Якщо у січні-лютому нинішнього року зростання обсягів пасажирських перевезень становило 37,4%, то вже у березні ледве сягнуло 3,5%. Щоправда, скоротилися лише внутрішні перевезення  (на 17,8%),  міжнародні — зросли  на 8,5%. Загалом упродовж першого кварталу українські авіакомпанії перевезли майже 1,4 мільйона осіб,  аеропорти обслужили понад 2,6 мільйона. Такі дані вчора оприлюднив міністр інфраструктури Максим Бурбак на брифінгу в Кабінеті Міністрів.

 — Днями зустрічався з представниками профспілок авіакомпаній за участю посадовців Мін’юсту  та МЗС щодо нашої готовності до підписання угоди про спільний авіаційний простір, — заявив міністр. — Ми надали всі необхідні документи європейським колегам. Вони їх узгодили, і сподіваємося, що 5 червня 2014 року на Раді міністрів транспорту Євросоюзу угоду буде підписано.

Побоювання представників профспілок щодо скорочення робочих місць через прихід на наш ринок іноземних компаній міністр розвіяв. Адже це не лише допуск конкурентів, а й час для імплементації майже ста документів (у тому числі й сертифікації української техніки), що допоможе нашим компаніям відповідати європейським стандартам.

Пасажири та авіакомпанії пов’язані одним ланцюжком. Фото Володимира ЗAЇКИ

 Наразі ж ситуація в галузі така: за три місяці послугами вітчизняних авіакомпаній скористалися 1383,9 тисячі пасажирів, що на чверть більше, ніж за відповідний період 2013-го. Пасажирські перевезення здійснювали 24 вітчизняні авіакомпанії. Частка чотирьох провідних перевізників сягнула майже 90%, решта 10  розділені між двома десятками компаній. Тож і не дивно, що регулярні пасажирські рейси здійснювалися лише між 11 містами України і виконували їх п’ять компаній. Вони перевезли 196 тисяч пасажирів, а це майже стільки ж, як і торік протягом  І кварталу.

За межі України  до 29 держав світу регулярні польоти виконували 8 вітчизняних авіакомпаній. Вони перевезли 878,6 тисячі пасажирів, що на 42,3% більше за тогорічні показники. Щодо польотів в Україну іноземних авіакомпаній, то їх налічується 42  з 28 країн світу. Їхня частка у перевезеннях  —1089,7 тисячі осіб.

Якщо характеризувати роботу українських аеропортів, а їх 22, то вони за три місяці відправили та прийняли 41,2 тисячі повітряних суден комерційних рейсів проти 38,8 тисячі торік. Збільшилися й пасажиропотоки через наші аеропорти  (на 11,4%). Всього обслуговано 2657,3 тисячі осіб, з яких 1455,8 тисячі припадає на «Бориспіль». Непогані показники і в таких аеропортах, як «Київ (Жуляни)» «Донецьк»,  «Одеса», «Харків», «Львів», «Дніпропетровськ».

Окремо міністр інфраструктури звернув увагу на два аеропорти. У Бориспільському він ініціював внутрішній аудит за 2010—2014 роки. Оскільки доведеться перевірити разом з прокуратурою і фінінспекторами великий обсяг документів, говорити про результати аудиту наразі зарано. Однак результати будуть оприлюднені, як тільки контролери завершать роботу. Ті чутки, що нині поширюються стосовно скорочень, безпідставні. Бо якщо й буде оптимізація, то вона стосуватиметься непрофільних видів діяльності.

Щодо аеропорту «Сімферополь», то тут обсяги пасажироперевезень скоротилися  на 23,5% (до 96,5 тисячі осіб). Це пояснюється передусім тим, що з 12 березня 2014 року Державіаслужба заборонила польоти в Крим, закривши повітряний простір над усім півостровом.