ДІЛОВЕ СПІЛКУВАННЯ. Напередодні професійного свята перший заступник міністра культури Тимофій Кохан в Будинку уряду провів відеоконференцію, в якій взяли участь представники областей. Привітавши колег, він подякував їм за відданість справі, наголосив, що саме на місцях найкраще знають ситуацію в галузі. А тому закликав до активнішої співпраці.

Під час розмови чи не найбільше уваги приділяли музейній справі. Всі одностайно наголошували, що саме працівники музейних установ найбільш незахищені. З 2005 року вони (і не лише вони, а все суспільство) чекають прийняття державної програми розвитку музейної справи. Але так складається, що перелік обіцянок може стати одним з експонатів того, як не треба працювати і чим обертається бюрократична тяганина. Мало того, що приміщення не ремонтують, експонати зберігають у неналежних умовах. За словами Тимофія Кохана, в державі експонується лише 5-7% музейного фонду. Тим часом у міністерстві тривалий час не працює відділ музеїв. Виходить, захищати їх немає кому.

Прогрес на всі негаразди не зважає. У світі в закладах культури уже давно використовують сучасні технології, що полегшує працю й водночас приваблює більше відвідувачів. В Україні окремі ентузіасти теж впроваджують новації. Але, наголошували представники областей, потрібна загальнодержавна система застосування досягнень науки. Йдеться, зокрема, про електронні квитки в театрах, інтерактивні експозиції у виставкових залах, використання мультимедійних інструментів тощо. Перший заступник міністра висловив готовність сприяти процесу оновлення.

Про Кам’янець-Подільську фортецю теж необхідно постійно піклуватися.Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Йшлося також про проблеми оптимізації галузі, необхідність посилення роботи зі збереження пам'яток старовини. Працівники культури із занепокоєнням говорили про законопроект протидії нелегальним розкопкам, який підготувала група народних депутатів. На їхню думку, в ньому закладено можливість легалізації вкрадених історичних цінностей.

Усі зауваження і пропозиції перший заступник міністра пообіцяв вивчити і врахувати.