Одеський Окружний адміністративний суд визнав правомірними дії капітана порту «Южний» Леоніда Чайковського, який у вересні 2016 року дав дозвіл на вихід з порту судну «Tasik Melati». 30 серпня це судно під Малазійським прапором прибуло до порту «Южний» по вантаж залізорудного концентрату. Того ж дня працівники Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря повідомили капітана порту, що (так вказано у матеріалах суду) «під час скидання вод з судна «Tasik Melati», на поверхні води виявлено видимі плавучі частки та виникає плівка сріблястого нальоту в районі скидання».

Держінспектори піднялись на борт судна для встановлення джерела забруднення, але капітан  відмовив їм у проведенні перевірки. Наступного дня капітан морського порту «Южний» відмовив судну у видачі дозволу на вихід судна в море до моменту здійснення державного екологічного контролю. Однак ще через два дні, не отримавши від екоінспекторів  документів, котрі обґрунтовували б подальше затримання, капітан порту дав суховантажеві добро на вихід. Суд визнав, що рішення це «було прийнято капітаном порту «Южний» правомірно у ме­жах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством».

Сам факт забруднення акваторії порту «Южний» 30 серпня 2016 року теж викликає сумніви. Як випливає з матеріалів справи, контролюючі служби адміністрації  порту фактів забруднення акваторії  того дня не виявили. Більше того, жодної інформації про таке забруднення ці служби від держекоінспекторів не отримували.

На сторінках «УК» ми вже неодноразово розповідали, що необґрунтовані претензії екоінспекторів є одним із факторів, що змушують іноземні судна оминати наші гавані. Зокрема, після того, як уряд вирішив заборонити чиновникам від екології перевіряти стан ізольованого внутрішнього водного балансу, — а це для них раніше була одна з найулюбленіших зачіпок  — ті почали активно експлуатувати нову фішку під назвою «радіологічний контроль». Торік ми, зокрема, повідомляли й про хабар у 18 тисяч гривень отримав екочиновник від директора підприємства за безперешкодне проходження радіологічного й екологічного контролю вантажів на території Одеського порту. Звісно, не всі претензії екологів є безпідставними, так само як не всі необґрунтовані затримання свідчать про спробу випросити хабар. Однак кожна невиправдана затримка судна, що призводить до значних додаткових витрат з боку судновласників, явно не сприяє популярності наших гаваней.