ЕКСПЕРИМЕНТ

З наступного року, відповідно до указу глави нашої держави, в НАДУ займатимуться селекцією майбутніх «білих комірців»

Старий як світ жарт про те, що син пекаря не може стати генералом, бо в генералів — свої діти, не завжди спрацьовує, коли йдеться про таку особливу сферу публічної діяльності, як державне управління. Найпривабливіші дані біографії щодо близьких родичів, наявність  «червоного» диплома,  модерна назва кандидатської дисертації чи стажування  в престижному закордонному виші  часто-густо перетворюються на бутафорію, коли наступного дня після призначення посадовцеві доводиться ставити перед підлеглими конкретне завдання поточного чи стратегічного характеру, здійснювати аналіз державної політики і, зрештою, приймати обгрунтоване і виважене  рішення та нести за нього персональну відповідальність. Тобто все як за А. Райкіним: «Забудьте індукцію й дедукцію — давайте продукцію!»

З поглибленням  реформ у багатьох сферах суспільного буття нестача кадрів для фахового управління процесами якісних змін щодня загострюється, вона істотно гальмує хід перетворень, спричиняє помилки, виправлення яких потребує чималих бюджетних коштів. Усе це стало визначальним чинником для з’яви відповідного розпорядження Віктора Януковича щодо утворення і формування Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації», а затим підписання главою держави Указу «Про питання реформування Національної академії державного управління».

Згаданим документом затверджено відповідну Концепцію,  що має на меті утвердити і зміцнити роль НАДУ як провідної вітчизняної установи щодо формування нової генерації фахівців публічного управління. У чому вона полягатиме, наш кореспондент з’ясовувала в президента Національної академії державного управління Юрія КОВБАСЮКА:

— Керівництво держави поставило перед нами складне  відповідальне завдання: йдеться про підготовку управлінців, спроможних не лише стати командою, а й організувати її ефективну роботу, й разом з іншими мобільними групами висококласних фахівців перетворити на реальність високу мету щодо динамічної трансформації України в одну з  провідних країн світу. Країну, де сильна економіка, високий рівень життя, найкращі демократичні, соціальні і правові стандарти, втілення яких у життя є запорукою процвітання будь-якої соціальної спільноти людей, об’єднаних у державу.

Завважу, що й такої концепції, і такої високої мети допоки у нас не було, хоча за 15 років свого існування академія підготувала  чималий ешелон управлінських кадрів, які нині успішно працюють на всіх рівнях законодавчої і виконавчої влади, в структурах  місцевого самоврядування та в бізнесі. Нині ж ідеться не лише про кількість, а передусім про якісно нову професійну підготовку, удосконалення рівня підвищення кваліфікації держслужбовців, оновлення  змісту, форми, методів і засобів навчання та його наукового супроводу. Портфель таких змін наш колектив уже підготував і готовий з початком нового навчального року втілити їх у практику.

Уперше зазнає реформації власне структура академії: її навчально-наукові інститути будуть розмежовані за трьома рівнями. Перший — підвищення рівня професійної компетенції осіб, призначених на політичні посади, держслужбовців та посадових осіб місцевого самоврядування І-ІІІ категорій, яку ми здійснюватимемо спільно з Державним агентством із питань державної служби.  Другий — навчання осіб, зарахованих до Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації». Третій — підготовка фахівців за спеціальностями галузі знань «Державне управління».

Стисло зазначу, що найбільшою новацією прийдешнього року буде саме цілеспрямована селекція  із залучення на державну службу та подальшого просування талановитої молоді з якісною вищою освітою, досконалим знанням не лише державної, а й іноземних мов, яка наділена амбіціями і свідомо прагне реалізувати їх у сфері публічного адміністрування. Програму такого навчання наші науковці розробили спільно з колегами із Берлінського університету управління і права.

На правах ексклюзиву саме для читачів «Урядового кур’єра» додам, що навчання майбутніх лідерів вестиметься українською та англійською, викладатимуть їм  провідні фахівці європейських і світових шкіл державного управління, про що вже є відповідні угоди, а  стажуватимуться вони в Німеччині та Швейцарії. Тим, хто успішно складе екзамени і захистить диплом, буде забезпечене престижне перше робоче місце, де протягом року життя перевірятиме, чи гідна така молода людина, щоб її зарахували до еліти нації.

Певна річ, коротко неможливо розповісти про всі плани щойно затвердженої Президентом України Концепції реформування провідного вишу в системі державного управління, яким є наша академія. Та оскільки секретів від суспільства в нас немає, ми готові в подальшому  докладніше обговорити їх на сторінках урядової газети.

ДОВІДКОВО

Реформування Національної академії держваного управління при Президентові України дасть змогу:

♦ сформувати єдину загальнонаціональну систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування;

♦ підвищити ефективність навчання держслужбовців і посадових осіб місцевого самоврядування;

♦ підняти конкурентоспроможність випускників НАДУ та її регіональних інститутів;

♦ поліпшити ефективність публічного управління, зокрема державної соціально-економічної, регіональної, кадрової політики;

♦ зробить дієвою розробку та реалізацію концепцій і програм державно-управлінських реформ.