Один із пріоритетних напрямів діяльності Міністерства освіти і науки — підготовка, видання та своєчасне забезпечення навчальних закладів навчально-методичною літературою. Нині міністерство спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та Державного стандарту початкової загальної освіти вибудувало цілісну систему підручників для початкової та середньої школи.

Програму видання підручників протягом трьох останніх років стабільно і своєчасно фінансував уряд. Це дало змогу щороку оновлювати підручники одразу для двох паралелей: у 2011 році видано нові  підручники для учнів 10 та 11 класів; у 2012 році — для учнів 1—2 класів, а також додаткове видання підручників для учнів 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів у зв’язку з тим, що істотно збільшилась їхня кількість. У 2013 році забезпечено новими підручниками учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які  навчатимуться за новими програмами.

Уперше за кошти держбюджету забезпечено поглиблене вивчення іноземних мов у спеціалізованих навчальних закладах (видано підручники з англійської, німецької, французької та іспанської мов) та враховано заявки обласних управлінь освіти і науки на вивчення мов національних меншин як предмета.

Чітке і якісне планування всіх заходів для прискорення друку та доставки підручників за останні 3 роки дає змогу забезпечувати учнів підручниками до 1 вересня. Так, у 2013 році, за інформацією обласних управлінь освіти і науки, до початку червня  надійшли до шкіл підручники для другокласників. А станом на 20 серпня доставлено в повному обсязі  підручники  для  5 класу.

Важлива частина державного замовлення на видання підручників у 2013 році — підготовка та друк підручників для учнів спеціальних навчальних закладів. На це з держбюджету надано 10 мільйонів гривень.

Із 2008-го не видавали підручників шрифтом Брайля. Цього року завдяки закупленому сучасному обладнанню ДАК «Укрвидавполіграфія» вдасться вирішити питання забезпечення підручниками дітей з особливими освітніми потребами.