ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ. В якому стані вітчизняні вагони так званих електричок, що їздять на приміських маршрутах, можна й не розповідати. Це добре відомо тим, хто хоча б раз ними користувався. За офіційною ж інформацією залізничників, зношеність приміського рухомого складу на сьогодні становить 75—80%! Отже, його оновлення — давно нагальне питання. Де ж на це кошти брати? Тим більше, що приміські перевезення не є прибутковими, адже електричками користуються здебільшого пасажири пільгових категорій. Компенсувати залізничникам збитки від цих перевезень має держава, що, на жаль, відбувається не в повному обсязі.

 Зокрема  Державне підприємство «Придніпровська залізниця» отримало трохи більш як половину суми фактичних витрат на перевезення пільговиків — 55,4%.  Хоча у відшкодуванні місцевими органами влади як розпорядниками державних коштів витрат на соціальні перевезення пасажирів приміським залізничним транспортом є позитивна динаміка. Як повідомляє прес-центр Придніпровської залізниці, за 7 місяців цього року за перевезення пільговиків підприємство отримало 18 мільйонів 690,2 тисячі гривень відшкодування, що на 477,6 тисячі гривень  (+2,6%) більше, ніж за аналогічний період минулого року. А з 2008-го по 2012-й сума цих компенсаційних коштів збільшилася в 2,8 раза: з 12,9 до 36,2 мільйона гривень. 

Тим часом ДП «Придніпровська залізниця» нарощує соціальні перевезення у приміському сполученні: за 7 місяців 2013 року електричками Придніпровки скористалося 3 мільйони 919,8 тисячі пасажирів пільгових категорій (на суму 33 мільйони 740,3 тисячі гривень). Це на 152,7 тисячі осіб (+3,9%) та відповідно на 2 мільйони 650,8 тисячі гривень більше, ніж за аналогічний період торік.

Разом з тим, залізничники з прикрістю зазначають, що левова частка компенсацій надходить лише внаслідок активної претензійно-позовної роботи підприємства щодо стягнення заборгованості за перевезення пільгових категорій населення у приміському сполученні. Наприклад, з деякими місцевими органами влади (у Запоріжжі, Сімферополі та Павлограді) тривалий час не вдається врегулювати договірні відносини.  Недоотримання ж коштів за надання послуг пільговикам не сприяє розв’язанню актуальної проблеми оновлення приміського рухомого складу залізниці та ускладнює проведення ремонтно-профілактичних робіт.