Юрій ВАСИЛЕНКО,
для «Урядового кур’єра»

Наразі Державна авіаційна служба України працює над удосконаленням правил надання авіакомпаніям прав на експлуатацію повітряних ліній, як на міжнародних, так і на внутрішніх авіарейсах. Новими правилами враховано конкурентні переваги перевізників та прозорість структури власності, як це передбачено угодами про єдиний авіапростір та асоціацію з Європейським Союзом. Про це повідомив під час брифінгу голова Державіаслужби Денис Антонюк, зазначає «РБК-Україна».

Щодо наказу Державіаслужби про порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, який зареєстровано Міністерством юстиції в листопаді цього року, то керівник Державіаслужби зазначив, що цим документом закладено збалансований і європейський підхід:

«Ми створили математичну модель визначення кращого перевізника при подачі авіакомпаніями заявок на одні і ті ж частоти або на один і той самий рейс. Це дуже правильна і прозора схема. Великий перевізник або малий, безпечний чи менш безпечний: склали всі цифри, порівняли їх і вирішили, який експлуатант кращий. Такий механізм вирішить усі спірні випадки. Раніше такої прозорості не було».

Зокрема, Державіаслужба заклала шість критеріїв оцінки авіакомпаній, які будуть враховуватися і підсумовуватися при наданні прав на експлуатацію повітряних ліній.

«Щодо вимог виконувати рейси в Україні, то тут ми, як державний орган, хочемо створити умови для розвитку внутрішнього ринку. Це не викручування рук, це лише заклик розвивати внутрішні перевезення. Нові норми досить лояльні», – зазначив Денис Антонюк, пояснюючи нововведення Державіаслужби до авіаперевізників, якими передбачено виконання на кожні 15 або 30 рейсів за кордон одного рейсу в авіапросторі України.

Новий порядок передбачає, що на кожні 15 міжнародних рейсів авіаперевізник повинен здійснити мінімум один внутрішній авіарейс в одному з популярних напрямків таких як Київ, Львів чи Одеса, або на кожні 30 міжнародних рейсів здійснювати мінімум один внутрішній рейс для менш популярних напрямків, таких як Харків, Чернівці, Ужгород тощо.

Ще однією обов'язковою нормою стане публікація заявок авіакомпаній на сайті Державіаслужби.

«Ми прагнемо зробити так, щоб всі заявки, які до нас надходять і дозволи, які нами видаються, фіксувалися на сайті Державіаслужби. Якщо, наприклад, якийсь авіаперевізник запитує новий маршрут, то його запит одразу побачать всі учасники ринку. Ми хочемо позбутися непрозорих процедур», – зазначив керівник Державіаслужби.

Як повідомлялося раніше, Україна розробила і прийняла новий порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, що передбачає прозорий механізм надання таких прав на основі рівності перевізників на доступ до ринку і визначення критеріїв переможця на основі структури власності, досвіду роботи і можливостей розвитку.