ІНФРАСТРУКТУРА. Через півтора року чотири швидкісних потяги почнуть курсувати від станції «Київ-Пасажирський» до міжнародного аеропорту.

Під перестук коліс потягів та шалені пориви вітру голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів та Надзвичайний і Повноважний Посол КНР в Україні Чжан Сіюнь трьома стрімкими ударами молота забили «срібний костиль» неподалік залізничного переїзду «Чубинське» — «Велика Олександрівка». Цією символічною дією вони дали старт будівництву залізничного сполучення між Києвом та міжнародним аеропортом «Бориспіль».

Це перший етап реалізації національного проекту «Повітряний експрес». Другий передбачає будівництво міської кільцевої автодороги навколо столиці, а третій — дороги від Подільського мостового переходу через Дніпро із транспортною розв’язкою.

По завершенні урочистих заходів Владислав Каськів розповів на прес-конференції, що «Повітряний експрес» окупиться за 25 років. «Гранична вартість цього нацпроекту становить 372 млн дол., період будівництва — 18 місяців. Це ті параметри, які відповідають техніко-економічному об∂рунтуванню проекту. Вони можуть уточнюватись у процесі реалізації, та ми відразу про це повідомлятимемо», — пояснив він.

Загалом на будівництво швидкісного сполучення китайська сторона надасть Україні кредит під держгарантії в розмірі 2 млрд дол. під 3,2% річних. Залізницю прокладатимуть 8 тисяч будівельників. А матеріали для робіт будуть переважно українського виробництва.

«Національний проект «Повітряний експрес» врятує Київ від транспортного колапсу, адже пасажиропотік аеропорту «Бориспіль» досяг 30 тисяч пасажирів на добу і постійно зростає», — зазначив Владислав Каськів. Він також переконаний, що цим нововведенням обслуговування пасажирів аеропорту відбуватиметься за європейськими стандартами. До того ж, згідно зі світовими нормами, в усіх міжнародних аеропортах мають бути принаймні два транспортних під’їзди. Ни?ні до «Борисполя» можна доїхати лише на авто.

Орієнтовний час, за який громадяни зможуть дістатися швидкісним сполученням зі столиці до аеропорту «Бориспіль», становитиме 30—35 хвилин. Кожен із вагонів уміщатиме до 200 осіб, а вартість квитка в один бік не перевищуватиме 60 гривень. Такі розрахунки було зроблено виходячи з вартості проїзду трьох осіб із багажем у таксі (у середньому це 200 гривень). Поїзди ж курсуватимуть виключно з урахуванням розкладу роботи міжнародного аеропорту.

Ще один удар — і «срібний костиль» покладе початок будівництва  «Повітряного експреса». Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ  

До слова, під час переговорів у Києві 26—28 грудня представники Держінвестпроекту та корпорації China National Machinery Industry Complete Engenering Corporation (це компанія-генпідрядник) погодили технічні умови контракту. Зокрема ним передбачено будівництво майже 5 км залізничної колії, авіаційно-залізничного комплексу на станції «Київ-Пасажирський», естакади, залізничного шляхопроводу та обслуговуючої трансформаторної підстанції.