ДП «Антонов» передало на озброєння Збройним силам України військово-транспортний Ан-70. Про це під час прес-конференції повідомив президент — генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа. 

Це унікальний літак, який  за основними характеристиками (вантажопідйомністю, дальністю польоту, швидкістю і маневреністю) перевершує європейський аналог А400М і дешевший як мінімум удвічі. До речі, під час нещодавнього візиту делегації НАТО її представники висловили зацікавленість у співпраці з ДП «Антонов», зокрема й щодо Ан-70.

«Представники НАТО, які відвідали підприємство з ознайомчим візитом, висловили захоплення і здивування тим, що ми створили новий літак без держпідтримки за власні гроші, адже у програму створення А400М європейці вклали 15 мільярдів євро. А також тим, що проектування і виробництво на ДП «Антонов» уже здійснюється не на папері, а в цифрових технологіях», — поділився враженнями від візиту НАТОвців Дмитро Ківа і зосередився на інших унікальних властивостях літака.

Ан-70 може перевозити будь-яку військову техніку. Фото надане автора

За його словами, Ан-70 може перевозити війська з бойовою інженерною технікою і озброєнням безпосередньо на місце виконання бойового завдання, здійснювати повітряне десантування військ, військової техніки, вантажів і спорядження, транспортування поранених і хворих, брати участь у рятувальних і гуманітарних операціях.  Унікальність літака в тому, що він може летіти повільно (98 км/год) і швидко (750—800 км/год), піднімати у повітря вантаж до 47 тонн (до 300 людей, або танк Т-80, або два «Урали» і два УАЗи, або 3 БТРи тощо), злітати і сідати у нормальному режимі й у режимі короткого злету і посадки, зокрема з частково пошкоджених аеродромів або ∂рунтових майданчиків завдовжки 600—800 і завширшки 40 метрів. При цьому витрата палива на ньому вдвічі менша, ніж на аналогах. 

На запитання журналістів щодо державного замовлення на Ан-70 Дмитро Ківа відповів: поки що оборонне відомство не озвучувало цих планів, як і чіткого бачення щодо безпілотників і дронів, які підприємство теж могло б виробляти.

ДП «Антонов» готове виробити цього року два літаки Ан-70, але це залежатиме від фінансування Міноборони. Натомість полковник старший льотчик-випробувач заступник начальника Державного науково-випробувального центру ЗСУ Олександр Пахольченко уточнив, що у воєнний час інформацію щодо військових держзамовлень, як правило, не розголошують. Він поділився враженнями від льотних випробовувань Ан-70: «Це дуже зручний і маневрений літак з можливістю коротких злетів та посадки і надійною системою управління. Його легко пілотувати льотчикові середньої кваліфікації завдяки великому обсягу автоматизації. Це дає змогу навіть із чотирма відмовами у системі управління перейти на гідродистанційну систему і безпечно завершити політ. Ан-70 перевершує Іл-76, що перебуває на озброєнні в Україні, РФ та ще деяких країнах, а також А400М, розроблений після нього. Крім того, за потреби літак має перспективи модернізації. Це найкращий літак, на якому мені доводилося літати».