У місті над Південним Бугом затвердили програму «Сервіс — по-вінницьки», яка покликана покращити якість обслуговування у магазинах, ресторанах, кав’ярнях та готелях. Зауважимо, що впродовж останніх років Вінниця подає себе як місто, комфортне для проживання та гостинне для туристів. А від «дрібниць» сервісу, які позначаються на настрої відвідувачів, а отже, і формують думку про привабливість міста, залежить чимало. Нині в обласному центрі діють 2180 об’єктів різних форм власності, що надають послуги. Та далеко не кожний заклад може похвалитися якісним і швидким обслуговуванням клієнтів. Тож є потреба стимулювати розвиток інфраструктури за стандартами, близькими до європейських.

До розробки програми влада залучила підприємців — спільно з ними було затверджено план роботи на три роки, який реалізовуватимуть поетапно. Як зазначив директор департаменту адміністративних послуг міської ради Сергій Кудлаєнко, інформація щодо якості обслуговування споживачів конкретного закладу сфери торгівлі та обслуговування збиратиметься за допомогою «таємних покупців», контрольних закупівель або анкетування. Тут головне — партнерські стосунки з бізнесом задля досягнення поставленої мети. Власне, завдання полягає не в посиленні перевірок, а в намаганні допомогти у розв’язанні проблем.

«Таємний покупець» за анкетою перевірятиме наявність працівників на робочих місцях, якість товару, чистоту тощо, та насамперед звертатиме увагу на ввічливе й доброзичливе ставлення персоналу до покупця. Для кожного напряму сервісу розроблено чіткі критерії оцінки. Наприклад, для готелів — це робота рецепції, стан номерів і рівень обслуговування у них, кількість і якість додаткових послуг у готелі, зовнішній вигляд приміщення тощо.

Перевірки здійснюватимуть не менше одного разу в квартал (а також за окремим графіком у разі надходження звернень від споживачів). Їх результати висвітлюватимуть у засобах масової інформації, що стимулюватиме власників покращувати сервіс. Окрім того, виконавчий комітет міської ради надаватиме допомогу закладам у проведенні семінарів, навчань, тренінгів з питань підвищення культури та якості сервісу, стандартів якості обслуговування.