Тетяна КИРИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»

Як повідомили в головному управлінні перевезень Укрзалізниці, робочий парк вантажних вагонів, щодобово задіяних у перевезеннях зернових, у березні 2014 року становить 12960 вагонів. Це на 3261 вагон більше, ніж торік у цей же час. Такої кількості зерновозів достатньо для перевезення 40 мільйонів тонн збіжжя.

Парк зерновозів збільшився завдяки зростанню обсягів відремонтованих вагонів, зменшенню кількості рухомого складу довготривалого запасу  та поверненню зерновозів  з-за кордону. Якщо конкретно, то загальний обіг зерновоза зменшився відповідно до аналогічного періоду 2013 року на 0,05 доби і становив 10,31 доби. Поліпшення відбулося через зменшення обігу порожнього вагона, який становить 6,64 доби проти 6,7 доби в минулому році та зменшення обігу транзитного вагона (-0,21 доби).

У святкові та вихідні дні навантаження зменшувалося через відсутність замовлень з боку зернотрейдерів та інших вантажовласників і неритмічний підхід суден. Тепер залізничники очікують ажіотажного попиту на зерновози та вимог замовників задовольнити їхні потреби в оперативному режимі. Такий підхід значно ускладнює логістику перевезень, яка залежить ще й від технологічних обмежень спроможності портів та елеваторів із навантаження-вивантаження.

І все ж, навіть за таких непростих умов за 23 дні березня  Укрзалізниця перевезла зернових на 35,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року. У 27554  зерновозах транспортовано 1,733 мільйона тонн збіжжя, шроту, соняшнику, жмиху. На експорт у порти  навантажено  23,25 тис. вагонів із зерном (1,4 мільйона тонн зерна).