Процедуру оформлення біометричних паспортів істотно вдосконалено, вона стала простішою та зручнішою. У пілотну експлуатацію запроваджено нову електронну послугу, за допомогою якої можна внести онлайн свої персональні дані для оформлення біометричних документів. Це скоротить час особистого візиту людини до підрозділів Державної міграційної служби.

Нову онлайн-послугу презентували очільник цього відомства Максим Соколюк, голова Державного агентства з питань електронного урядування Олександр Риженко та президент Фонду «Східна Європа» Віктор Лях. Фонд виконує швейцарсько-українську програму «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), у межах якої розробляли нововведення.

Відтепер ця послуга доступна на сайті Державної міграційної служби dmsu.gov.ua, а також на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги», повідомляє управління комунікацій та електронних сервісів ДМС.

Можливостей побільшало

Тож водночас із записом в електронну чергу та після завчасної онлайн-оплати заявники можуть заповнити інтерактивну форму, вказавши свої персональні дані.

Після оброблення цієї інформації онлайн-сервіс згенерує форму з QR-кодом, який міститиме персональні дані заявника, а сама форма — ще й вичерпний перелік документів, які слід мати під час особистого візиту до підрозділу ДМС. На місці співробітник зчитає QR-код сканером — інформація миттєво потрапить до бази даних і залишиться тільки звірити її з оригіналами документів.

Персональні дані, які вносить заявник, не зберігаються на серверах міграційної служби, тому послуга не лише зручна, а й безпечна.

Усім охочим і будь-коли

Новація зручна не лише заявникам, а й державним службовцям. Адже знижується вірогідність помилок через поспіх під час заповнення форми, скорочується час на обслуговування візитерів.

Актуальність е-послуги безперечна, адже у жовтні 2018 року набрали чинності зміни до порядку оформлення ID-карток: якщо раніше паспорт громадянина України нового зразка оформлювали після досягнення 14-річного віку або через втрату чи викрадення паспорта-книжечки, то відтепер — усі охочі будь-коли.

Електронна послуга буде доступною для оформлення закордонного паспорта та ID-картки в будь-якому підрозділі міграційної служби Києва. А скоро нею можна буде користуватися у всій Україні.

Швидко, зручно, прозоро

Максим Соколюк зазначив, що створення державних електронних сервісів істотно знижує корупційні ризики. Тому міграційна служба постійно працює над оновленням е-послуг та впровадженням нових. Нині через інтернет можна контролювати етапи оформлення, перевірити документ за базою недійсних, викрадених і втрачених та багато іншого.

Олександр Риженко додав, що Держагентство з питань електронного урядування зацікавлене, щоб кількість отримувачів ID-карток зростала. Адже документи мають спеціальний чип, який у майбутньому міститиме особистий електронний підпис громадянина. Такий зручний надійний спосіб електронної ідентифікації надаватиме широкі можливості для користування численними електронними послугами, які уряд впроваджує для громадян і бізнесу.

«Наш спільний із Державним агентством з електронного урядування та профільними міністерствами досвід доводить, що впровадження е-послуг створює комфортніші та простіші умови одержання послуг для громадян, а також спрощує роботу посадовців. Передовсім ідеться про зменшення корупційних ризиків, ефективніше використання робочого часу державних службовців, створення простих і зручних сервісів для громадян і, звісно, про підвищення рівня довіри до держави», — резюмував Віктор Лях.