ПРОТИСТОЯННЯ

Луганським пасажирам пропонують платити втричі більше

 

Резолюцію про проведення пікету підписали 60 учасників загальних зборів - членів первинної профспілкової організації автоперевізників міста. Вони звернулися до міського голови з вимогою "припинити тиск", зокрема, щодо переходу до новоствореного комунального підприємства "Міськтранс".

У профспілці автоперевізників Луганська відзначають, що "постійне зростання цін на пально-мастильні матеріали, запасні частини та інші експлуатаційні матеріали спричинили зростання собівартості перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування. Перевезення за старими тарифами ведуть до руйнування автопідприємств і не дають змоги підвищити зарплату працівникам міського транспорту, аби та відповідала вимогам чинного законодавства і генеральної галузевої угоди". Транспортники вимагають, аби вартість проїзду зросла з 1,75 грн до 5,5 грн.

"Ми вважаємо економічно виправданою ціну 2 грн. Усі маршрутки їздять на газі. Газ не подорожчав, тому ціну 5,5 грн за проїзд, яку пропонували деякі перевізники, я вважаю неприпустимою", - так коментує ситуацію секретар міської ради Олександр Філіпський.

Експерти пов'язують загострення ситуації з тим, що міська влада розпочала боротьбу з так званою "транспортною мафією" і намагається навести порядок на дорогах Луганська. У січні під час V сесії міськради депутати ухвалили рішення про створення нового міського комунального підприємства "Міськтранс", яке забезпечить появу на вулицях міста нормальних містких автобусів і значно зменшить кількість маршруток. Міська влада вимагає, щоб приватні маршрутки працювали за графіком і перевозили незахищені категорії городян безкоштовно.

На жаль, Луганськ чи не єдиний обласний центр України, де муніципальних автобусів фактично немає. Тому "звернення" перевізників щодо підвищення ціни проїзду міська влада просто не може проігнорувати. Інакше - за наказом свого начальства водії "сходять" з маршрутів і півмільйонне місто стає заручником транспортного колапсу. Таке луганчани вже переживали.

Найближчим часом питання про розвиток транспорту в обласному центрі розглянуть на спеціальній нараді за участю представників силових відомств. Про це заявив голова Луганської ОДА Володимир Пристук, який виступає проти створення транспортного комунального підприємства, бо, на його думку, такі підприємства неефективні.

"Знаю, що маємо проблему, - наголосив він. - Одні виступають за те, щоб створити комунальне підприємство, інші кажуть, що потрібні прозорі ринкові відносини. Я - за ринкові відносини. Заявляю абсолютно впевнено, що там, де є комунальне підприємство, часто - злодійство й неефективність".