Полтавці активно обговорюють проект розпорядження Кабміну щодо реформування системи державного управління автомобільними дорогами загального користування.

Ця концепція передбачає передачу функцій з управління автодорогами місцевого значення у комунальну власність обласних рад, створення захищеного Державного дорожнього фонду. Також планується внесення змін у законодавство щодо оптимального розподілу обсягів фінансування будівництва, реконструкції, ремонтів та утримання автошляхів державного і місцевого значення, впровадження платних доріг та інших інвестиційних проектів зі створення об’єктів придорожньої інфраструктури. ПАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» реформують з можливістю оптимізації виробництва дочірніх підприємств, подальшої приватизації акцій та продажу надлишкового майна на конкурсних засадах.

Концепція реалізовуватиметься у два етапи, всі передбачені нею заходи мають виконати до 2016 року, коли завершиться продаж майна дочірніх підприємств та роздержавлення акцій ПАТ.

Концепція чи концесія — хто виграє у збереженні доріг? Фото Світлани СКРЯБІНОЇ

Директор ДП «Полтавський облавтодор» Володимир Іщенко зауважив, що на баланс органів місцевого самоврядування буде передано 75% загальної мережі доріг. За його словами, такий перерозподіл необхідний, оскільки за перше півріччя у цього ДП не найкращі показники, недофінансування. Тож, маючи другого замовника, можна буде профінансувати проведення ремонтних робіт на дорогах.

— Уже розпочато перший етап укрупнення структурних підрозділів облавтодору. Триває оптимізація деяких філій. Наприклад, до Лубенської дорожньо-експлуатаційної дільниці приєднано Хорольський і Чорнухинський райавтодори. На їхній новій базі буде утворено дорожньо-ремонтне підприємство. Тобто самі структурні підрозділи залишаються в районах, щоб можна було обслуговувати і державні, й місцеві дороги. Потім до Лубенського райавтодору приєднають Оржицьке і Гребінківське ДРП. До Решетилівського райавтодору приєднають Шишацьке ДРП. Згодом на Полтавщині створять дев’ять філій облавтодору. Звісно, оптимізація не обійдеться без скорочень, що вже відбувається. Нині в «Полтаваоблавтодорі» працює 1029 людей, а після укрупнення залишиться 863, — каже він.

— Цю реформу запускали у 2013 році, але відклали. Нині відбулася її корекція. Але питання залишається незмінним: де ж таки брати гроші, — каже директор департаменту транспорту та інфраструктури Полтавської облдержадміністрації Сергій Марцишинець. — Гостро нині стоїть і питання збільшення спецфонду, з якого передбачається оплачувати дорожні ремонти. Невідомо і те, які функції братиме на себе адміністрація, оскільки після парламентських виборів почнеться реформа місцевого самоврядування, і те, що тепер розглядають, може зазнати змін.

— А ще концепція передбачає продаж майна, проте немає роз’яснення, як його буде збережено, — каже начальник філії «Семенівський райавтодор» Сергій Коверя. — Місцева сітка доріг уже тепер розпадається, втрачаємо хоч і не висококласних спеціалістів, але тих людей, які розуміються на цьому.

Хвилює фахівця й питання розподілу техніки на райавтодорівських базах. За його словами, державні дороги, що проходитимуть по території області, буде збережено, а місцеві дороги не втримає приватник. Можливо, сільська рада коштом фермерів і відремонтує.

До речі, стараннями дорожніх ремонтників і обласної влади автодороги в Полтавській області нині одні з найкращих у країні.