Головне управління Міндоходів у м. Києві нагадує: якщо продавець товарів чи послуг відмовляється надати податкову накладну, порушує порядок її заповнення або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі таких накладних, то покупець має право додати до податкової декларації з податку на додану вартість  за звітний податковий період заяву зі скаргою на постачальника.

Але потрібно правильно заповнити заяву про відмову постачальника надати цю накладну. Заява подається за формою згідно з додатком 8 декларації з ПДВ. До неї додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням відповідних товарів/послуг. Також можна додати копії первинних документів, складених відповідно до Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання товарів/послуг.

Подання заяви та копій вказаних документів є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Платники, які звітують в електронному вигляді, мають подавати вищезазначені копії у порядку, визначеному для звітування в паперовому вигляді (особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення).

У разі неправильного заповнення платником податку додатка 8 та/або неподання копій товарних чеків, інших розрахункових документів, первинних документів платник податку втрачає право формувати податковий кредит за сплаченими сумами податку. А тому після виявлення органом Міндоходів цього факту зазначені суми ПДВ підлягають вилученню зі складу податкового кредиту.

Водночас у Держпідприємництві наголошують, що можна оскаржити відмову у прийнятті податкової накладної (далі — ПН) органами доходів і зборів. Як повідомляє прес-служба відомства, відповідно до ст. 201 Податкового кодексу під час здійснення операцій з постачання товарів/послуг продавець зобов’язаний надати покупцеві ПН та зареєструвати її в Єдиному реєстрі ПН.

Згідно з порядком ведення останнього, після надходження ПН та/або розрахунку коригування в електронній формі до податкового органу, вони розшифровуються, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа стандарту, проводиться їх реєстрація. Для підтвердження прийняття ПН та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцеві видається квитанція в електронній формі. Водночас порядком, з урахуванням листа ДПС від 28. 02.

2013 р. № 3183/6/18-8515, встановлено перелік причин відмови у прийнятті ПН та/або розрахунку до реєстрації.

Якщо надіслані ПН сформовано з порушенням вимог, протягом операційного дня продавцеві надсилається квитанція в електронному вигляді про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. А ось безпідставне неприйняття ПН, як ідеться у повідомленні прес-служби, можна розцінювати як протиправну бездіяльність контролюючого органу та оскаржити в порядку, визначеному статтею 56 Податкового кодексу, або звернутися до суду.