РЕГІОН

Мінінфраструктури та облдержадміністрація підписали угоду щодо розвитку транспортної системи

Дніпропетровськ має дві давні болючі транспортні проблеми, які не розв’язувалися роками: недобудований ще з радянських часів метрополітен і відсутність об’їзної дороги. В останні роки ці хворі мозолі з перемінним успіхом почали лікувати. Свою роль у гальмуванні процесу зіграло те, що Дніпропетровськ залишився поза Євро-2012.

Цього року будівництво на обох напрямках активізувалося. Віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков під час робочої поїздки до Дніпропетровська особисто перевірив як будуються ці ключові інфраструктурні об’єкти. Пізніше Борис Колесніков та голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул підписали угоду щодо розвитку транспортної інфраструктури області.

Введення в експлуатацію важливих складових об’їзної дороги навколо обласного центру — Південного обходу та правобережних з’їздів з Кайдацького мосту — дозволить вивести за межу міста до 30 тисяч одиниць щоденного транзитного потоку транспорту. Тож у першу чергу в підписаній угоді йдеться про завершення до 2013 року будівництва 2-ї та 3-ї черг об’їзної дороги «Південний обхід м. Дніпропетровська», а до 2014 р. — завершення будівництва правобережних з’їздів з Кайдацького мосту.

«Ми розбили всі роботи на три етапи: 2012, 2013 та 2014 роки відповідно, — пояснив віце-прем’єр. — До 15 листопада цього року підрядник має завершити першу чергу будівництва».

На сьогодні, за словами начальника Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області Миколи Сироватського, на будівництві Південного обходу освоєно понад 300 млн грн. Він попросив Бориса Колеснікова сприяти виділенню з держбюджету на наступний рік 1 млрд 300 млн гривень і пообіцяв, що першу чергу Південного обходу завершать вчасно. «Терміни дуже критичні. Ми вам виділили цього року 810 мільйонів гривень, з них 500 ви повинні освоїти практично за 63 дні. Чи встигнете?» — запитав віце-прем’єр-міністр. На схвальну відповідь урядовець запропонував Миколі Сироватському у разі невиконання обіцянки змінити «Тойоту», на якій той їздить, на «Ладу». А щодо грошей на майбутнє, віце-прем’єр пообіцяв врахувати цю суму при плануванні бюджету.

Муніципальний транспорт Дніпропетровська давно потребує оновлення. Фото з сайту mosfont.ru

Наразі найкоротший метрополітен у світі не рятує Дніпропетровськ від потужного навантаження на громадський транспорт. Цього року добудову метро поновлено, Кабмін виділив на це 100 млн грн. Є розпорядження уряду щодо введення в експлуатацію до 2015 року другої пускової дільниці першої черги Дніпропетровського метрополітену. Ці положення також закріплені у підписаній угоді. Згідно з нею, Дніпропетровськ отримає три нові станції метро — Музейну, Центральну та Театральну. За словами Дніпропетровського міського голови Івана Куліченка, добудувати метрополітен простіше із залученням кредиту ЄБРР, відповідні перемовини вже ведуться. Однак, аби отримати 236 млн грн від ЄБРР, потрібні державні гарантії. Борис Колесніков пообіцяв, що Дніпропетровськ такі гарантії матиме із вірогідністю 99,9%.

Крім вищезазначеного, в угоді передбачено сприяння розвиткові інфраструктури Придніпровської залізниці, оновлення рухомого складу муніципального електротранспорту та появу на вулицях комфортних автобусів великої місткості. Борис Колесніков запропонував програму компенсацій відсотків по кредитах перевізникам на закупівлю таких машин.

Віце-прем’єр також зауважив, що після фінального матчу Євро-2012 у держави буде більше можливостей приділити увагу містам-мільйонникам, зокрема Дніпропетровську й Одесі, які були позбавлені чемпіонату і певний час не отримували фінансування на розвиток транспортної інфраструктури.