ХИТРОЩІ МАРКЕТИНГУ. Ніколи не помічали, що, заходячи у супермаркет, купуєте значно більше, ніж у маленькому магазинчику? Фахівці твердять, що керівництво цих самих супермаркетів, мегамаркетів і торговельних центрів докладає чимало зусиль, аби покупці якомога більше грошей залишали саме в них. А починають спонукати до великої кількості покупок навіть… магазинні візки. Вони переважно великі, тому в покупця напівсвідомо з’являється бажання заповнити вільний простір. 

Чимало уваги приділяють у магазинах розташуванню товарів. Те, що має у споживачів попит, продукти першої необхідності, викладають у дальньому кутку великого приміщення. Також на передній план і на рівні очей виставляють товари, які хочуть чимшвидше продати, інші ж «ховають» на нижчих чи вищих полицях. Навіщо рекламувати, коли їх і так добре розкуповують?!

Також дорогою до каси на покупця чекають перепони у вигляді виставлених пакунків з цукерками, водою і ще багато чим. У деяких супермаркетах ці «виставки» буквально загороджують прохід до кас. І допоки людина подолає всі ці товарні перепони, найчастіше щось візьме й кине до свого візочка.

Ще один підступ, який чигає на покупців, — знижки та акції. Часто в такий спосіб продавці намагаються здихатися залежаного, незатребуваного товару чи того, в якого закінчується термін придатності. А подекуди взагалі у вигляді подарунка отримуємо сюрприз, який вже кілька днів як потрібно викинути. Тож перед тим, як купувати, не зайве буде уважно подивитися на маркування презенту.

— Аби не потрапляти на різноманітні маркетингові прийоми, які активно використовують у супермаркетах, варто перш за все чітко для себе визначитися, що саме потрібно купити, — радить голова ради ВГО «Якість життя» Олександр Ладигін. — Якщо в магазині у споживача з’явилося бажання купити те, чого не збирався купувати раніше, — запитайте в себе: навіщо це мені? І головне — не йдіть до супермаркету голодним. У цьому випадку ви однозначно купите більше, ніж треба. Також, вибираючи акційний товар, слід подумати: а чому його продають зі знижкою? Дотримуючись цих простих правил, споживач зможе утриматися він непотрібних покупок.