Можливо, страшні повідомлення про аварії з жертвами на залізничних переїздах невдовзі відійдуть у небуття. На такі помірковані оптимістичні сподівання надихає робота залізничників, які протягом трьох останніх років  капітально відремонтували 115 переїздів та обладнали автоматичною світлофорною сигналізацією 32 комплекси перетину колій.

— Укрзалізниця докладає всіх зусиль, щоб пішоходи і власники автотранспорту могли безпечно перетинати залізничні колії, — запевняє перший заступник головного управління колійного господарства Укрзалізниці Олексій Віннічук. — Тільки 2013 року капітальним ремонтом охопили 85 переїздів, сигнальну автоматику облаштуємо на вісьмох. Усі роботи залізничники виконали власним коштом.

Якщо проаналізувати зроблене за останнє  десятиліття, досягнення у цій сфері справді вагомі. Під охорону чергового працівника  залізничники поставили 75 переїздів. Цьому посприяло ще й те, що висока швидкість руху поїздів Інтерсіті+ вимагає, аби на залізничних переїздах обов’язково були чергові працівники.

Однак не залишено поза увагою й інші переїзди. Ще 411 з них, де також досить інтенсивний рух автотранспорту, залізничники додатково обладнали  шлагбаумами, які перекривають усю ширину проїзної частини дороги. Ті перетини колій, які автомобілісти використовують рідко, почали  поступово виводити з експлуатації. 2010-го так учинили з 74 переїздами, 2012-го — з 97. Цього року вже закрили 55 переїздів.

Звісно, найкраще було б замінити залізничні переїзди шляхопроводами, які гарантують безпеку руху залізничного і автомобільного транспорту. Однак такі роботи потребують значних фінансових витрат і залучення бюджетних коштів. Саме через брак грошей похвалитися тут нічим: з 2003 року в Україні побудовано лише 10 транспортних розв’язок.  За словами Олексія Віннічука, власним коштом Укрзалізниця звела чотири автодорожні шляхопроводи, два залізничні та ще чотири комбіновані.

ДОВІДКА «УК»

Нині на залізницях України експлуатується 5422 залізничні переїзди; обладнані автоматичною переїзною сигналізацією — 4168. Переїздів із черговим працівником — 1497, додатково обладнано автоматикою 1468  переїздів. Усього без чергового працівника працюють 3925 залізничних переїздів. 411 — із найбільш інтенсивним рухом автотранспорту обладнано додатковими шлагбаумами, які перекривають усю ширину проїжджої частини автомобільної дороги.