Дотаційність місцевих бюджетів 2015 року скоротилася на 22% — до 74% (порівняно з 96% дотаційності у 2014-му). Нова система стимулює громади для збільшення надходжень місцевих бюджетів: більше заробляєш — більше отримуєш. Про це йдеться в брошурі «Реформи під мікроскопом», виданій експертами української громадської коаліції «Реанімаційний пакет реформ».

У документі зазначено, що найважливішою є зміна системи бюджетного вирівнювання місцевих бюджетів за видатками на систему вирівнювання за доходами. Як наслідок, з бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, які заробляють більше, ніж мають видатків, вилучають тільки 50% додатково отриманого доходу (за умови, що індекс податкоспроможності становить понад 1,1). Такі вилучення спрямовують для надання базової дотації.

Натомість в адміністративно-територіальних одиниць, які не заробляють необхідної для видатків суми, базова дотація становить тільки 80% необхідної суми (за умови, що індекс податкоспроможності становить менш ніж 0,9).

Експерти вважають, що для подолання викликів на шляху проведення фіскальної децентралізації необхідно зокрема  підвищити ефективність місцевих податків і зборів: спростити адміністрування податку на нерухомість без встановлення пільг (оподатковується кожен квадратний метр), відновити транспортний податок. На думку аналітиків, закріплення податку на прибуток підприємств за обласними бюджетами та Києвом не ефективне з огляду на дуже низьку прогнозованість податку, адже, ймовірно, податок надходитиме до бюджету міста Києва у зв’язку з перереєстрацією великих підприємств у місті.

Щодо акцизного податку, то він не рівномірний для різних територій. Тому потрібно залишити надходження з цього податку бюджетам об’єднаних територіальних громад, які об’єдналися відповідно до перспективного плану, а також обласному бюджету.