Остаточну ціну на четвертий квартал природного палива, яке закуповує в «Газпрому» «Нафтогаз України», буде обнародувано наприкінці жовтня, заявив учора на  урядовому брифінгу міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький.

Як відомо, українська державна монополія нині імпортує газ з двох джерел. Левову частку палива закуповують у «Газпрому», решту — в німецького холдингу RWE.

Міністр повідомив також, що, найімовірніше, в жовтні буде проведено тендерний конкурс із залучення генерального підрядника для будівництва заводу з газифікації вугілля. Відповідаючи на запитання про те, як відбувається реалізація проектів будівництва заводу з газифікації вугілля, він зокрема зазначив: «Опрацьовано технічні проекти, і ми розраховуємо, що вже цього року проведемо тендер і надійдуть певні кошти для того, щоб залучати до розроблення технічної документації, затвердження проектів, а потім і будівництва проектів, які є в нас між Україною і КНДР». Заводи будуватимуть у Донецькій, Луганській та Одеській областях.

Едуард Ставицький розповів журналістам, що має намір 3 жовтня взяти участь у засіданні Львівської міськради для підписання контракту з Chevron.

Він нагадав, що Shell уже почав роботу, а з Chevron чекає підписання угоди про розділ продукції з розробки Олеської площі.

«Івано-Франківська облрада схвалила рішення. Гадаю, що і на сесії  Львівської облради ми знайдемо розуміння. Попередньо на засіданні робочих груп ми погодили всі питання», — зазначив урядовець.

Також Едуард Ставицький нагадав, що торік  було проведено три конкурси з підписання угод з розподілу продукції. Україна взяла зобов’язання протягом одного місяця виправити юридичні неточності, пов’язані з Податковим кодексом України, щоб найближчим часом приступити до підписання відповідної угоди про створення консорціуму та розпочати геосейсмічні   роботи  на Скіфській ділянці Чорноморського шельфу.

Не обійшли на брифінгу і тему якості вітчизняного пального. Міністр укотре наголосив, що вважає актуальним перехід до використання бензину європейського зразка Євро-4 і Євро-5. «Ми зараз перебуваємо в діалозі з трейдерами і з виробниками. Є законопроекти, які внесені народними депутатами для того, щоб продовжити термін примусового використання. Тут є з моєї точки зору правильні пропозиції від виробників і трейдерів. Ми розглянемо це питання і, розраховую, внесемо деякі зміни, але використання біоетанолу та перехід до стандартів Євро-4, Євро-5 актуальні, й ми це наполегливо виконаємо», — зазначив Едуард Ставицький, коментуючи  законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторного пального з вмістом біокомпонентів».