У зв’язку з проведенням АТО транспортні потоки на Луганщині перерозподілено, збільшилося навантаження на шляхи — ними рухаються великовантажні машини та військова техніка. Тож траси, які раніше не були великими транспортними артеріями, доведено до жахливого стану.

За результатами весняного обстеження луганські дорожники дійшли висновку, що відновлення потребують майже 70% із 3600 кілометрів — саме така загальна протяжність доріг на підконтрольній Україні території області.

Дороги в Луганській області оновлюють за новими технологіями. Фото зі сторінки ЛОДА у Фейсбуці

«Для першочергового ремонту було обрано основні напрямки, а також особливо зруйновані соціально значущі ділянки. На їхнє відновлення обласна влада спрямувала 265 мільйонів гривень», — розповідає начальник служби автомобільних доріг в Луганській області Вадим Данієлян.

За його словами, особливу увагу приділено ділянці 175-188 км на дорозі Р-07 (Чугуїв — Мілове) та відрізку 7,2 км на дорозі Кремінна — Лиман (до кордону між Луганською та Донецькою областями). Тут під час поточного середнього ремонту вперше на Луганщині застосовано нову технологію — холодного ресайклінгу.

Тобто дорожники фрезою знімають шар старого асфальтобетону і залишають основу дороги. На спеціальній машині, яка схожа на міні-завод, за технологією змішують залишки старого дорожнього покриття із щебеневою сумішшю, цементом й бітумною емульсією. Після цього нове покриття викладають на дорогу, а потім накривають двома шарами асфальтобетонної суміші.

«На мій погляд, ця технологія для наших доріг найбільш прийнятна, — підкреслює Вадим Данієлян. — Вона особливо корисна там, де зношування та руйнування захопило вже основу. Тобто саме наша ситуація».

Нову технологію луганцям показали львівські колеги, коли делегація східняків їздила на захід України по досвід.