Давнє прислів’я каже: людину зустрічають по одежі, а проводжають по розуму. З дизайном офісних приміщень ситуація приблизно така сама. Приходячи на співбесіду до потенційного роботодавця, більшість претендентів на посаду особливу увагу звертають на оформлення офіса, в якому планують працювати. Адже якщо кімнати мають гарний дизайн, то фірма небідна, оскільки стильне оформлення — задоволення не з дешевих. Як доводять дослідження, лише 4% офісних працівників взагалі не звертають уваги на оформлення робочого простору.

Буденна сірість

На жаль, більшість офісних працівників змушені працювати в дуже вже простих та нічим не примітних приміщеннях, де на якісь дизайнерські цікавинки немає навіть натяку. Як свідчать дослідження міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна, гарним оформленням робочих приміщень можуть похвалитись лише 15% працівників. І майже стільки ж, а саме 13% респондентів, скаржаться на негарний дизайн і повну відсутність смаку в оформленні інтер’єру.

— 68% працівників оцінюють свій офіс як просте робоче приміщення без особливих новацій, — зауважує керівник Дослідницького центру HeadHunter Уляна Хордорівська. — А от для 4% опитаних дизайн офіса та робочого місця взагалі не має значення.

Хоч як дивно, але в питаннях дизайну офіса чоловіки вибагливіші, ніж жінки.

Цікаво, що на стінах більшості офісів красуються дипломи та нагороди. Це така собі «алея слави» досягнень деяких «білих комірців» чи всієї компанії. Особливо часто подібні «досягнення» вивішують в приймальнях керівників чи в коридорах. Мовляв, поки клієнт дійде до кабінету начальника,то вже встигне зрозуміти, наскільки «крутою» є компанія.

На другому місці за популярністю в офісах — фотографії. Їх вивішують у 28% приміщень, а у 26% вважають за краще прикрашати стіни плакатами. Крім того, часто в офісах можна побачити географічні карти — 18%, мотиваційні гасла та написи — 14% та інфографіка — 11%. Нерідко офісні стіни прикрашає творчість самих співробітників. Деякі компанії навіть роблять такі собі виставки робіт найталановитіших і не сором’язливих працівників, виставляючи їхні творіння на широкий загал.

Цікаво, що лише 12% працівників змогли похвалитись тим, що в їхній компанії на стінах висять картини, написані фарбами, та взяті в гарні рамки. І лише 5% компаній прикрасили свої офіси репродукціями відомих майстрів. Також 5% керівників компаній вважають за потрібне декорувати робоче приміщення керамічними виробами.

Стильна мотивація

Відповідальними за прикрашання офіса зазвичай є самі працівники. Так, 23% опитаних зазначили, що в компаніях, де вони працюють, кожен сам прикрашає своє робоче місце. В 20% випадків роль дизайнера на себе бере керівництво, в 7% — секретар або офіс-менеджер, в 5% ця функція покладається на плечі HR-менеджера. А от послуги професійних дизайнерів виявились не такими вже й популярними. Про те, що над оформленням приміщення працювали фахівці, повідомили лише 4% опитаних. Доволі часто дизайн офіса — колективна творчість усіх співробітників.

Доволі неоднозначні відповіді отримали дослідники на таке питання: дизайн офіса — це повний несмак чи вишуканий стиль? Адже навіть саме собою гарне оформлення стін може зіпсувати загальну картину, звісно, якщо воно «випадатиме» з кольорової палітри чи не вписуватиметься в інтер’єр.

Так ось, не звертають увагу на оформлення стін лише 14% офісних працівників. Кожен третій впевнений: доповнює загальний дизайн приміщення. 27% опитаних визнають, що хоч їм і не все подобається, обрана стилістика вписується у загальний дизайн. 9% респондентів переконані, що їхній офіс оформляли люди, у яких смак далекий від вишуканого чи стильного. І все те існуюче оформлення — повний несмак.

Майже половина працівників завжди звертає увагу на «офісні» зображення, а 40% лише перші місяці після приходу в нову компанію задивляються на них. Представниці прекрасної половини людства спостережливіші: найчастіше те, що висить на стінах, не помічають лише 9% жінок і вдвічі більше чоловіків.

Дві третини офісних працівників сприймають картини, фотографії чи малюнки в офісі як спосіб створити гарну робочу обстановку. А 44% опитаних вважають це елементом стильного дизайну інтер’єру. Кожен четвертий переконаний, що оформлення офіса є додатковим способом мотивації співробітників. Ще чверть приписують «офісним» творам мистецтва релаксаційну функцію, як один із методів розслабитись і трішки «переключити» мізки. 12% сприймають «офісні» зображення як стимул до особистих досягнень, а 5% — як ознаку розкоші.

Тож у кожного свої смаки, і сперечатися з ними важко. Але й про те, що в гарному офісі й працюється легше, не варто забувати.