Для забезпечення режиму заощадження державних коштів нещодавно уряд ухвалив рішення про продаж 50% автопарку Секретаріату Кабміну. Які автівки підуть з молотка, мали змогу побачити журналісти, відвідавши відомчий гараж уряду та поспілкувавшись із Міністром Кабінету Міністрів Остапом Семераком.

Передбачено, що на аукціон буде виставлено 71 легковий автомобіль із 140. Здебільшого це легковики марок «Шкода» та «Фольксваген», а також «Мерседеси», на яких пересувалися перші особи попереднього уряду. За словами Остапа Семерака, нині важко сказати, яку суму отримає держбюджет від такого розпродажу. По-перше, ще не проведено оцінювання автомобілів і не складено перелік тих, що їх виставлятимуть на аукціон, по-друге, рік випуску автомобілів коливається від 1971-го до 2008 року, тож ринкову вартість визначити досить важко, по-третє, власне процедура аукціону досить непередбачувана з точки зору остаточної ціни за лот.

Втім, міністр зазначив, що скорочення автопарку на 50% спричинить відповідне скорочення видатків на обслуговування відомчого транспорту. Так, якщо торік ці видатки становили близько 40 мільйонів гривень, то цього року вони коливатимуться в межах 18—20 мільйонів гривень (приміром, якщо торік на бензин витрачено понад 9 мільйонів гривень, то цьогоріч пального закуплять приблизно на 3 мільйони гривень). Крім того, заплановано скорочення штату урядового гаража (нині він становить 260 осіб, а за автівками закріплено 70 осіб). При цьому Остап Семерак зауважив, що уряд робитиме все, аби кадрові процедури відбувалися у якнайм’якший спосіб.

Ці «Шкоди» ще стануть у природі простим українцям. Фото Володимира ЗАЇКИ

Остаточну суму заощаджених коштів можна буде назвати після аукціонів з продажу автомобілів, пілотні з яких заплановано на першу половину червня. Міністр Кабінету Міністрів наголосив на тому, що торги відбуватимуться прозоро й публічно, тож громадськість матиме змогу дізнатися, хто і за скільки купив конкретний автомобіль. Остап Семерак також припустив, що кожен автомобіль отримає своєрідний паспорт, де зазначатиметься прізвище посадовця, який ним користувався. Це може вплинути на остаточну ціну лота, адже, приміром, за мерседес, на якому їздив колишній прем’єр-міністр Микола Азаров, можуть розгорнутися серйозні торги. У підсумку за автівку можна буде отримати, наприклад, вдвічі більшу ціну за стартову.

Урядовець також уточнив, що практично весь легковий автопарк Секретаріату КМУ не виїзний, а всі міністри, включно із Прем’єром, пересіли на власні автомобілі. Приміром, Остап Семерак приїхав на зустріч із журналістами на «Тойоті», яку він придбав у кредит ще будучи народним депутатом.

До речі, розпродаж не торкнеться так званого комунального транспорту (вантажівок, грейдерів, снігоприбиральної техніки, автобусів, на яких розвозять рядовий персонал Секретаріату тощо), а також автомобілів, на яких обслуговують іноземні делегації.