Доглядачки у трьох залах, де розмістилася перша всеукраїнська виставка «Сучасне мистецтво вогню», кажуть, що у вихідні чергувати тепліше — від кількості відвідувачів. Експозицію у столичному Будинку художника розгорнуто до 8 лютого, крім вівторків. Вхід вільний, а роботи коштують від 200 до 10 тисяч гривень. Організатори виставки Володимир Балибердін та Зоя Чегусова зібрали з усієї України твори з кераміки, скла і металу під гаслом «Емансипація, реформи, новація».

Роботам властива химерна декоративність із пріоритетом абстракції та певне домінування настінних робіт. Від змістовної простоти глиняних овальних пластин до полістилістики глиняних «гобеленів». Багато більш-менш фігуративного керамічно-металевого живопису в дизайнерських рамах. Мене привабив настільний пейзаж із чорненого скла львів’янки Наталі Ошур «Полонина». Автор головною ознакою високогірних пасовищ вважає овець із чорним руном.

Біля багатьох робіт відвідувачі виставки зупинялися надовго

Утилітарні речі представлено не тільки примхливими вазами, а й наприклад світильниками, зокрема таким, як «Ідентифікація» львів’янки Маріанни Вахнік. Матеріал — шамот. Авторські прикраси надав Володимир Балибердін. Устим Федько з Києва представив триптих: металеве оздоблення таблиць з адресою будинку, які можуть за потреби прикрасити квартиру чи офіс. На виставці — творче поєднання матеріалів: до базових додаються вовна, дріт, деревина, дзеркало, камінь та папір, тобто газета, як у вітражі Мар’яни Хомик зі Львова.

Юрій Змієборець — найпопулярніший герой творів митців

Роботам властивий філософізм. Він або в самій формі та змісті, або декларується. Інколи примхливі дедукції авторів треба розгадувати як в інсталяції «Раз словечко, два словечко… Самоізоляція». По суті, це стаціонарний багаторівневий підсвічник майстрині із Черкас Людмили Шалімової-Ганзенко.

Найпопулярніші герої в роботах митців — козак Мамай та Юрій Змієборець.

ДОВІДКА «УК»

Термін «мистецтво вогню» народився у Франції століття тому. Він був зумовлений  тріумфом декоративного мистецтва в Західній і Східній Європі, зокрема в Україні. А через століття тема набрала нових обертів. 

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»,

Володимир ЗАЇКА

(фото),

«Урядовий кур’єр»