Рівненщина стала безпосереднім учасником масштабного енергетичного проекту спорудження нової повітряної лінії електропередач напругою 750 кіловольт «Рівненська АЕС — підстанція Київська».

Його старт 19 вересня 2012 року оголосив Президент України, який з центральної диспетчерської державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в режимі відеоконференції дав команду на зведення опори. Тоді ж першу опору нової ЛЕП, яка з’єднає Рівненську та Хмельницьку АЕС із підстанцією «Київська», встановили в селі Наливайківка Макарівського району Київщини.

— Тепер до надважливого для держави проекту долучилася Рівненщина: фахівці встановлюють опори нової ЛЕП у трьох районах — Володимирецькому, Сарненському та Рокитнівському, де загалом змонтують їх 331, — каже заступник голови облдержадміністрації Володимир Новак. — Працюють за новітніми технологіями, оскільки на шляху майбутньої лінії болотиста місцевість. Аби захистити опори від корозії, їх одразу оцинковують. Реалізація цього стратегічного проекту розкриє енергетичний потенціал Рівненщини, а вироблена на РАЕС електроенергія замінить дорогий енергоресурс, який продукують теплові електростанції, і таким чином зробить державу більш енергонезалежною.

Нагадаємо, 2004 року було введено в експлуатацію два атомних енергоблоки потужністю по 1000 МВт на Рівненській та Хмельницькій АЕС. Тепер на заході України сконцентровано понад 5000 МВт генеруючих потужностей. Втім, наявні лінії електропередач мають обмежену пропускну спроможність — лише 3100 МВт, що блокує передачу відповідних обсягів електроенергії із західного регіону в центральний, де вона надто потрібна. Так, торік Рівненська АЕС працювала в середньому на 72% потужності, решту стратегічного продукту не змогли видати в енергосистему через диспетчерські обмеження.

З будівництвом нової ЛЕП завдовжки 353 кілометри Рівненська АЕС зможе видавати в об’єднану енергосистему України майже 20 мільярдів кіловат-годин електроенергії щороку. Цей проект — один з найпотужніших в енергетичній галузі України. Його загальна вартість — понад 400 мільйонів євро: 300 мільйонів євро кредитних ресурсів виділяють Європейський банк реконструкції та розвитку та Європейський інвестиційний банк, ще 100 мільйонів — кошти замовника проекту — НАЕК «Укренерго». Його фахівці прогнозують введення лінії в експлуатацію до кінця 2014 року.