ПОЗИЦІЯ

Мінінфраструктури пропонує законодавчі зміни,  що поліпшать інвестиційний клімат в автодорожній галузі  

Однією з причин поганого стану українських доріг є те, що більшість зі 169 тисяч кілометрів збудовано в 60—70-х роках минулого століття. Будували їх з матеріалів, що існували на той час, про технологічну міцність яких нині й не варто говорити. Адже автомобільне виробництво, зокрема вантажівок, постійно розвивається, а ось шлак і смола в дорожньому покритті подекуди і досі не зникли. Тож і не витримують наші автошляхи реалій нинішніх навантажень.

Як повідомив під час урядового брифінгу міністр інфраструктури Володимир Козак, останніми роками в будівництві та реконструкції доріг в Україні дедалі частіше застосовують найсучасніші технології та матеріали. Новітні методи, за його словами, дадуть гарантію у часі, що нинішні навантаження наші дороги витримають. Однак це потребує значного фінансування, яке держава самотужки не потягне. Тому з приводу будівництва сучасних доріг триває плідна робота з різноманітними міжнародними інвестиційними інституціями.

Так, із фінансовою допомогою інвесторів, зокрема Європейського інвестиційного банку, лише цього року планується збудувати 67 кілометрів дороги Лубни — Полтава, а також розпочати будівництво на підходах до Києва — 148 кілометрів за напрямками Чоп, Ковель, Одеса та Чернігів. Триватимуть  роботи з будівництва мосту через Дніпро у місті Запоріжжі та на інших подібних об’єктах.

Володимир Козак також повідомив, що для створення привабливішого інвестиційного клімату необхідне реформування автодорожнього господарства. У цьому контексті нинішнього року планується ухвалити два закони, що нададуть можливість залучати більше інвестицій і, головне, встановити жорсткіший контроль за виконанням стратегії розвитку автомобільних доріг та за їх якістю.

Зокрема, за словами міністра, для цього планується розподілити функції між Міністерством інфраструктури (визначатиме стратегію та першочергові напрямки),  Укравтодором (безпосередньо братиме участь у проектуванні та будівництві доріг) та Укртрансінспекцією (контролюватиме якість будівництва доріг).

Окрему увагу Володимир Козак приділив питанню безпеки на дорогах. Так, за його інформацією, за останні 5 років встановлено близько 660 тисяч нових дорожніх знаків, 845 кілометрів нової бар’єрної огорожі та відремонтовано понад 3,5 тисячі кілометрів, нанесено 200 тисяч нової розмітки, відремонтовано 91 кілометр освітлення, 310 кілометрів тротуарів тощо.

При цьому міністр зауважив, що цього, звичайно, недостатньо, однак певні позитивні результати ця робота дає. Наприклад, якщо 2008 року було 329 місць концентрації ДТП, то торік їх налічувалося 183. До того ж, порівняно з 2011-м у 2012-му кількість ДТП з вини автодорожнього господарства скоротилася на 28%. 

Повертаючись до стану автомобільних доріг, Володимир Козак сказав: «Прошу вибачення за якість доріг. Хочу запевнити, що міністерство робитиме все, аби цю якість покращити».