Лідером у зростанні тарифів на водопостачання підконтрольної уряду території області нині визнане районне комунальне підприємство «Старобільськвода», яке з початку серпня майже подвоїло ціну на послуги для своїх абонентів із семи районів. Відтепер споживачам доведеться за кубометр платити 27,12 гривень (водопостачання плюс водовідведення). Замикає сумну групу лідерів ціноутворення комунальне підприємство «Лисичанськводоканал», абонентам якого доведеться розщедритися на 16,82 гривні за куб.

Чи лякає ця обставина городян? Звичайно. Але, як підкреслив на брифінгу в Луганській ОДА заступник голови Володимир Гуц, півтора року як у державі діє опрацьована та оновлена система компенсації нашим громадянам за сплату житлово-комунальних тарифів — це надання субсидій. Тож абонентів КП «Лисичанськводоканал» лякає радше брак води в кранах. Бо зростання вартості послуги, на жаль, не означає підвищення її якості.

Наприклад, восьмитисячне місто-супутник Лисичанська — Привілля іноді тижнями живе без води. Коли води немає у системі централізованого постачання, взяти її тут більше ніде. Жителі верхніх поверхів будинків страждають чи не постійно — тут уже звикли поспішати, коли в крані забулькало, наповнити водою ванни й баклажки, каструлі й відра, щоб вистачило до наступного разу.

— Учора вода пішла «ниточкою» після шести днів «посухи», — скаржиться бабуся Меланія Плужник. — Я намагаюся швидше набрати побільше. Стала зовсім сліпа, якщо немає води й сил немає йти її шукати, так і сиджу біля крана. А плачу за послугу регулярно. Як же інакше?

І якщо бабуся лише скаржиться й бурчить, то мами школярів, молодь та інші жителі Привілля готові виходити з протестом до офіса лисичанських водників. Води — ані дорогої, ані дешевої — немає. А без води не проживеш.

За словами Володимира Гуца, проблеми КП «Лисичанськводоканал», на балансі якого й водне господарство міста Привілля, в області відомі. Коли цей водовід проектували, у його технічних складових, окрім населення, було враховано поставки на кілька величезних підприємств, розташованих на великих відстанях одне від одного. Це сотні кілометрів мереж, де діаметри водогонів перевищують один метр. Тепер ситуація змінилася, підприємства не працюють, подача води в таких величезних обсягах не потрібна. Але мережі й схема, ланцюжок подачі послуг залишилися, втрати енергетичні і фактичні сьогодні сягають 50%.

— Тарифи розраховують з огляду на схеми постачання, стан обладнання, яке застосовують, кількість абонентів та втрати у мережі.

Виходить так, що втрати оплачує споживач, — констатує заступник голови ОДА. — Також для стримання підвищення тарифів облдерж?адміністрація розробляє програму модернізації систем водо- та теплозабезпечення на 2017—2020 роки та вносить суттєві зміни до програми «Питна вода Луганщини 2017—2020».

А ще, за словами посадовця, є плани організації максимально ефективних ланцюжків з поставки послуг, налагодження безперебійного постачання води та зниження втрат через необ∂рунтоване перекачування носіїв води і тепла. Зважаючи на розмір нових тарифів, завдання нагальне.