20 травня в Україні стартувала операція «Автобус» — про це на брифінгу в Кабміні повідомив начальник департаменту Державної автомобільної інспекції МВС України Анатолій Сіренко.

Про необхідність проведення цієї операції годі й казати. Загальновідомо, що громадський транспорт, який курсує вітчизняними дорогами, на жаль, не завжди справний. Та й водії, які ним кермують, також не вирізняються не те що професіоналізмом — взагалі частенько виходять в рейс напідпитку.

— На моє переконання, якщо пасажир сів в автобус, він повинен бути впевненим у тому, що безпечно подорожуватиме з пункту «А» в пункт «Б». Безпеку пасажирові має гарантувати держава, — зауважив Анатолій Сіренко. — В ході проведеної операції лише за період з 20 травня по 16 червня цього року виявлено 83 факти керування автобусами водіями в нетверезому стані, понад 100 випадків перевищення швидкісного режиму, до того ж приблизно 3300 транспортних засобів були несправними — цифри шокують.

Технічний стан деяких автобусів далеко не найкращий. Фото Володимира ЗАЇКИ

Хотів би сказати, що раніше ми планували проводити цю операцію протягом місяця, але з огляду на непросту ситуацію, яка склалася з автоперевізниками, вирішили продовжити її на два чи й три місяці, допоки не наведемо порядок. Також ми жорстко контролюємо суб’єкти підприємницької діяльності, які видають талони державного технічного огляду для перевізників. І в цьому питанні буде наведено порядок. Адже почався літній сезон, і до місць відпочинку потрібно перевезти або супроводити і дорослих, і діток. ДАІ надає послуги супроводу перевезення до місця відпочинку, але автобус має бути ліцензований, технічно справний, а водій зобов’язаний пройти медичний огляд — це принципово.

Ще одне дуже важливе питання — повернення державного технічного огляду. В Державтоінспекції працюють над цим питанням.

— Триває обговорення відповідного законопроекту щодо повернення державного технічного огляду, — переконує Анатолій Сіренко. — Моя позиція така: дорогами України мають їздити справні автомобілі. Саме з цією метою ми ініціюватимемо повернення техогляду. Для нового автомобіля перші три роки потрібно буде проводити технічний огляд раз на рік, а для машини, якій понад 15 років, — двічі на рік.

Щоправда, водійська спільнота, щойно дізналася про таку ідею ДАІ, висловлює думку, що категорично не збігається з наміром даішників. Більше того, люди побоюються, що таким чином хочуть повернути один із корупційних «потоків». Неоднозначно реагує більшість водіїв і на ситуацію з подвоєнням штрафу, якщо його не сплачують протягом тижня або десяти днів. За словами кермувальників, вони часто не можуть сплатити штраф через незалежні від них причини — лікарняний, відпустка. До речі, у більшості країн світу немає практики щодо подвоєння штрафів.

— Наведу деякі статистичні дані: за останньою інформацією, в Україні трапилося 11 тисяч дорожньо-транспортних пригод, 14 тисяч людей травмовано і 1777 загинуло. Зрозумійте, це війна на дорогах, — зауважує Анатолій Сіренко. — Тому я впевнений, що штрафи повинні бути кардинальними, але до всього потрібно підходити виважено і послідовно. А до порушень правил дорожнього руху я ставлюся дуже жорстко і виступаю за те, що покарання за деякими статтями правопорушень треба збільшити. Йдеться про керування в нетверезому стані, проїзд перехрестя на червоне світло, створення аварійної ситуації тощо.