Створені не так давно в багатьох населених пунктах центри адмінпослуг останнім часом ще називають своєрідними «універсамами» послуг. Однак чи не поспішаємо ми з подібними назвами з огляду на проблеми їхнього становлення та наявність багатьох «нюансів» в обслуговуванні громадян? Саме таке питання турбує після ознайомлення з практикою роботи Черкаського міського центру надання адміністративних послуг.

Людно в центрі, оскільки потреба в його послугах велика. Чимало громадян одержує тут відповідні довідки й документи дозвільного характеру без зайвих клопотів. Відгуки  досить позитивні. Хоча є й істотні зауваження. Саме тому доречно глибше поцікавитися організацією надання послуг згаданого центру. Чи своєчасно їх надають? Наскільки зручний для відвідувачів графік роботи? Чи не завищена плата за надані послуги? Відповідей на ці та інші питання, які порушують громадяни, недавно шукали й працівники прокуратури міста.

Одразу впав в очі той факт, що графік роботи центру для відвідувачів не зовсім зручний. Приміром, подовженого розпорядку роботи двічі на тиждень до 20 години, як і передбачено розкладом, тут не додержуються. В суботу державні реєстратори відвідувачів і взагалі не приймали. При цьому, згідно з обліковими документами, їхній робочий тиждень становив 45 годин, включаючи й суботу. На момент перевірки працівниками одного з управлінь, що працюють у центрі, своєчасно не надані адміністративні послуги 39 суб’єктам звернень.

До того ж, як зауважив прокурор Черкас Олександр Маслюк, порушення строків видачі документів, надання послуг, розгляду звернень депутатів місцевих рад характерні не лише для працівників центру адміністративних послуг, а й для дозвільної системи  Придніпровського та Соснівського райвідділів міліції в м. Черкаси, обох райвідділів управління Державної міграційної служби. Приміром, працівники міграційної служби кілька днів неправильно стягували кошти за видачу закордонних паспортів. Зокрема в Придніпровському РВ у м. Черкаси УДМС України в області кільком громадянам закордонний паспорт обійшовся на 37 гривень дорожче. Правда, як пояснює керівництво установи, їх невчасно поінформували про зміни в нормативно-правових документах. Проте вони допускали й інші порушення. Скажімо, вимагали з громадян свідоцтва про народження, тоді як постанова Кабінету Міністрів передбачає надання цього документа лише в окремих чітко визначених випадках. Разом із тим, деякі громадяни, що отримали закордонні паспорти, не надали платіжного доручення про сплату державного мита. Виявлені також випадки непритягнення до адміністративної відповідальності за втрату паспорта чи за те, що його зіпсовано. 

Практично всі згадані установи мають недоліки у формуванні змісту, використанні інформаційних та технологічних карток, які при належному веденні убезпечують громадян від вимагання з них зайвих документів. А, скажімо, сам міський центр адміністративних послуг, який існує з серпня 2011 року, й досі не має відповідно затвердженого положення. 

Не всі установи, що надають у місті адмінпослуги, подбали про належне оформлення інформаційних стендів, про виготовлення та безплатне поширення друкованої продукції про свої послуги. Такі обгрунтовані претензії висувають споживачі зокрема до роботи міських райвідділів Державної міграційної служби та дозвільної системи райвідділів міліції  в обласному центрі. Останні не забезпечили навіть функціонування веб-сайту та не подбали про надання громадянам інформації телефоном чи електронною поштою. Усі ці недоліки, зрозуміло, зовсім не сприяють реалізації програми економічних реформ.

Після відповідних подань, внесених прокуратурою, чимало згаданих порушень уже усунуто.