СИТУАЦІЯ. Деструктивна політика структур, пов’язаних з ТОВ «Генавінвест», які намагалися відібрати пакет акцій в одного з акціонерів «АероСвіту», спроба незаконної приватизації державного пакета акцій, а також ігнорування загальних зборів акціонерів Фондом Держмайна України й вищеназваними структурами, як вважає секретар наглядової ради авіакомпанії Максим Юхименко, стало однією з причин кризи підприємства. 

Другою, на думку президент Міжнародних авіаліній Юрія Мірошникова, є несприятливе бізнес-середовище. Зокрема, гальмом розвитку ринку  пасажирських авіаперевезень стали проблеми законодавчого характеру. Особливо це стосується його застосування  в ситуації з аеропортами, внаслідок чого зростають витрати авіакомпаній.

«Приміром, площі під оренду, як для комерційних структур (магазинів, дюті-фрі, кафе, ресторанів), так і для авіакомпаній, повинні розподілятися через конкурси, які має проводити Фонд держмайна. Натомість тут існує монополізм – ціни на оренду приміщень в Бориспільському аеропорту вищі, ніж на Хрещатику. Внаслідок цього авіакомпанії змушені підвищувати ціни на свої послуги. Питання це болюче для всіх: авіакомпанії зіштовхуються з обмеженнями, які негативно впливають на їх розвиток, в аеропорту – немає стимулу для ефективного управління наявними в нього ресурсами. Програє і держава, яка не одержує належної віддачі від інвестицій», – вважає президент МАУ.

Відділ економіки
«Урядовий кур’єр»