З 1 вересня цього року набули чинності два нових закони: «Про утилізаційний збір» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку», покликані стабілізувати роботу вітчизняного автопрому і поліпшити стан довкілля.  «Це дуже важливий крок, який дасть новий поштовх для відродження вітчизняного автовиробництва», — таку думку висловив під час прямої урядової телефонної лінії директор департаменту взаємодії з підприємствами  базових галузей Міністерства промислової політики України Віктор Козирєв.

Він нагадав, що ухвалення цих законів повністю відповідає директиві Європейського Союзу про транспортні засоби з відпрацьованим ресурсом. «У всіх цивілізованих країнах існує утилізаційний збір, і Україна теж запровадила  таку систему», — констатував  чиновник.

 Якщо говорити про кількісні  показники,  то на вітчизняному ринку колісного транспорту нині  налічується близько 10 мільйонів одиниць, 60 відсотків — старші  10 років. Тож  необхідно зменшити кількість автівок, які відпрацювали ресурс, і збільшити парк нових. І бажано, щоб нові  були вітчизняного виробництва. Адже у нас  80% авто — імпортні й лише 20 —вітчизняні. Наприклад, у 2008 році ці цифри були такими: імпорт — 49%, власне виробництво — 51%.  Тому уряд ухвалив такі рішення, щоб активізувати вітчизняний автопром.

Окрім цього, Російська Федерація (головний імпортер українських автомобілів) ввела утилізаційний збір, завдяки чому наші авто стали неконкурентоспроможними на їхньому ринку. Так, з вересня 2012 р. по травень 2013-го імпорт з РФ  становив 30 тисяч авто, експорт з України всього — 6500. Експорт зменшився на 70%. «Така ситуація не могла довго тривати. Введення утилізаційного збору вирівняє наші позиції», — переконаний В. Козирєв.

Нині  вітчизняні автовиробники почали реєстрацію пунктів прийому старих авто для утилізації. Планується, що їхня кількість становитиме 110. Знайти ці пункти можна буде на сайті Мінекології.