Дати необхідні практичні знання та ще й заощадити кошти можна буде у процесі підготовки майбутніх українських авіаторів. Принаймні у цьому запевнили в Міністерстві інфраструктури, наголосивши, що невдовзі пілоти  вчитимуться на сучасних тренажерах не за кордоном, як це відбувається нині, а в Україні.

Для цього Мінінфраструктури планує реконструювати міжнародний центр підготовки авіаційних спеціалістів та модернізувати тренажерний центр підготовки пілотів для обслуговування літаків типу Вoeing 737 та Airbus.

— Уже проведено переговори з компаніями Boeing та Airbus щодо встановлення тренажерів цього типу літаків, — заявив в.о. міністра інфраструктури. — Нині наші пілоти проходять стажування за кордоном, але невдовзі таку підготовку проводитимуть і в Україні. Навчання диспетчерів та льотного складу здійснюватиметься за програмами, що повністю відповідають міжнародним вимогам ICAO. Приміром, уже зараз Украерорух запровадив власну програму початкової підготовки авіадиспетчерів, розроблену згідно зі специфікаціями євроконтролю.

І це ще не всі новації. Цього року буде створено Лікувально-діагностичний комплекс Медико-санітарної частини Украероруху, аби  ретельніше стежити за здоров’ям авіаперсоналу. Цей комплекс, який розташований поряд з аеропортом «Жуляни», невдовзі матиме сучасне обладнання. Завдяки цьому, переконаний міністр інфраструктури, проходження діагностики та лікування авіаційного персоналу буде на найвищому рівні.

У прес-службі відомства нагадали, що торік у березні Медико-санітарна частина отримала свідоцтво медичного центру, яке надає право проводити медичну сертифікацію всього авіаційного персоналу, тобто не лише авіадиспетчерів, а й пілотів, бортпровідників, пілотів-аматорів та інших.

Усе це складові авіаційної безпеки, якій завжди приділяли значну увагу. Скажімо, торік у Навчальному центрі ІСАО аеропорту «Бориспіль» навчанням  з  авіаційної безпеки охопили  5090 слухачів. Причому це  були фахівці не лише з України, а й з  Литви, Латвії, Болгарії, Росії, Молдови.  Інструктори Навчального центру провели понад  300 курсів за власними програмами, затвердженими головою Державної  авіаційної  служби України, які отримали статус  національних.

І це не єдине досягнення за минулий рік. Приміром, було розроблено програму «Підготовка персоналу, який здійснює технічне обслуговування спеціальних технічних  засобів контролю на безпеку», яка не має аналогів  серед подібних програм навчальних центрів, і програму «Підготовка операторів спеціальних технічних засобів контролю», за якою проходить навчання персонал служби авіаційної безпеки. Що ж до Програми первинної підготовки персоналу з основ авіаційної безпеки за дистанційною формою навчання, то її апробацію вже пройшли фахівці Харкова, Львова, Донецька, Одеси  та Севастополя.

ДОВІДКА «УК»

Навчальний центр аеропорту «Бориспіль» з авіаційної безпеки, заснований 1996 року для підготовки персоналу цього аеропорту, через два роки став одним із 27 сертифікованих центрів ІСАО у світі. Нині тут проводять не лише національні та міжнародні курси  ІСАО, а й міжнародні семінари та конференції, тестування операторів спеціальних технічних засобів контролю служби авіаційної безпеки.