АВТО. За перше півріччя 2012 року виробництво легковиків в Україні скоротилось на 17%. Всього було випущено 37,5 тисяч одиниць, повідомили у Держстаті. При цьому населення стало більше купувати новітніший імпорт, передає ТСН.

Найбільше втрачає ринок Кременчуцькому автоскладальному заводі (КрАСЗ) групи «АІС». Підприємство випустило лише 1,5 тисячі одиниць, або на 50% менше, ніж роком раніше, пише «Комерсант-Україна».

З конвеєрів Запорізького автозаводу зійшло 20000 автомобілів (-29,1%). Корпорація «Богдан» виробила 7,54 тисячі (-21,1%). Винятком із загального тренду став завод «Єврокар», який випускає «Шкоди» – обсяг виробництва на підприємстві збільшився на 78,7%, до 8,51 тисячі автомобілів.

Варто зазначити, що падіння виробництва на підприємствах вітчизняного автопрому відбувається на тлі зростання імпортних машин. Так, за 5 місяців 2012 року в країні було реалізовано 83,8 тис. нових автомобілів, що на 8,7% вище, ніж за аналогічний період минулого року.

За словами експертів, це пов'язане з тим, що вітчизняні автоскладальники не випускають технологічно нових моделей.

«Українські виробники не дуже часто оновлюють свої модельні ряди на відміну від іноземних компаній. Наприклад, той же Lanos на українському ринку присутній вже 14 років практично в незмінному вигляді», – каже гендиректор AUTO-Consulting Олег Омельницький.

При цьому ціни на застарілі моделі українського складання схожі на ціни на оновлені і навіть нові імпортні моделі зі схожими технічними характеристиками. Наприклад, вартість тієї ж ЗАЗ Vida і її закордонного аналога Aveo відрізняється незначно.

За словами Омельницького, для того щоб реалізувати автомобілі українського складання, необхідно надавати істотний дисконт, на що виробники з якихось причин не йдуть. Експерти відзначають, що зростання виробництва на «Єврокарі» швидше за все пояснюється тим, що продукція ТМ Skoda цікава українському споживачеві через більш привабливий модельний ряд.

Нагадаємо, Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі в кінці травня ухвалила рішення ввести додаткове мито в розмірі 6,46% від митної вартості для автомобілів з об'ємом двигуна 1-1,5 літра і 15,1% – об'ємом 1,5-2,2 літра строком на три роки. Але поки це рішення не набуло чинності, так як Мінекономрозвитку веде переговори з низкою країн-торговельних партнерів про альтернативні варіанти захисту ринку.