БЕЗПЕКА. Про серйозність намірів навести лад у вітчизняному судноплавстві свідчить низка заходів, які проводяться як на національному, так і міжнародному рівнях. Більшість із них спрямовані на посилення безпеки у цій галузі. Скажімо, нещодавно Кабінет Міністрів затвердив Технічний регламент прогулянкових суден, згідно з яким їхнє проектування, виробництво та експлуатація здійснюватимуться за єдиними національними вимогами.

Нині нашими водними просторами курсує безліч прогулянкових суден, збудованих як вітчизняними, так і закордонними виробниками. Заходи безпеки, встановлені ними та внесені в конструкцію таких суден, істотно різняться. Тому часто і постає проблема підтвердження відповідності безпекових характеристик плавзасобів. Через велику кількість неузгоджених вимог виникають і технічні бар’єри.

Розроблений фахівцями Міністерства інфраструктури Технічний регламент встановлює єдині національні вимоги до прогулянкових суден, а відтак, нормативно-правові акти України з питань їхнього безпечного використання адаптуються до європейських та міжнародних стандартів.

Зокрема технічним регламентом встановлено класифікацію прогулянкових суден, вимоги до обладнання та захисних систем, вимоги безпеки до них. Документ також містить положення щодо оцінки відповідності безпеки суден, процедури оцінки відповідності цим вимогам, правила маркування і введення в обіг.

Фахівці стверджують, що реалізація положень Технічного регламенту сприятиме підвищенню рівня безпеки при використанні прогулянкових суден, посилюватиме конкурентоспроможність вітчизняної техніки через її відповідність як національним, так і європейським вимогам. Окрім того, спростяться процедури взаємовизнання результатів робіт з оцінки відповідності та митного оформлення експортно-імпортних операцій.