АКТУАЛЬНО

Українці отримали можливість оформлювати бізнес, не виходячи з дому

—Нотаріуси отримають право на видачу витягів з Держреєстру на нерухомість — це закріплює за ними законопроект, розроблений Мін’юстом і поданий в Кабмін, — заявив голова Укрдержреєстру Дмитро Ворона на прес-конференції, яка пройшла в Кабінеті Міністрів України. — На мою думку, цей законопроект пройде дуже швидко.

Дотепер витяги могли надавати нотаріуси лише у разі вчинення нотаріальних дій. Законопроектом планується зняти ці обмеження, і нотаріус за запитом громадянина зможе надати будь-який витяг, не пов’язуючи це із вчиненням нотаріальних дій.

Також в Укрдержреєстрі запроваджують ефективні механізми боротьби з чергами. Щоб їх зменшити, у відділах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційних служб усіх обласних центрів, АРК Крим, містах Києві та Севастополі встановлено 34 веб-камери, у відділеннях державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційних служб 22 обласних центрів (21 область + АРК Крим) та місті Севастополі встановлено 25 веб-камер.

Попри це на сайтах головних управлінь юстиції надається можливість усім бажаючим попередньо записатись на прийом. Також запроваджуються електронні системи керування чергою та збільшено кількість реєстраторів у великих містах.

Ще одна новація — можливість реєстрації бізнесу через Інтернет. Сьогодні зареєструвати бізнес можна, не виходячи з дому. Для цього потрібно отримати лише доступ до Інтернету та електронний цифровий підпис. Безпосередньо електронна реєстрація здійснюється на Реєстраційному порталі (http://rp.irc.gov.ua). Ця система забезпечує формування документів, необхідних для проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. А вже в системі створені умови для обміну документами між державним реєстратором та заявником в електронній формі.

— Електронна реєстрація бізнесу — те, що давно апробовано у цивілізованому світі й продемонструвало хороші результати, — зазначає Дмитро Ворона. — Ми теж рухаємось у цьому напрямі й робимо все для запровадження сучасних форм реєстрації. Для того щоб започаткувати власний бізнес, не треба ходити місяцями, займати черги ледь не з ночі, щоб зареєструватись (а так було раніше), витрачати дорогоцінний час, який, як відомо, і є гроші. Впевнений, що популярність цієї послуги серед громадян буде зростати. Електронна реєстрація робить швидшим, зручнішим і комфортнішим ведення бізнесу.

У містах, де є великий потік людей, реєстратори максимальну кількість робочого часу приділятимуть роботі з громадянами.

Крім того, відкриваються нові комфортні реєстраційні офіси. Незабаром українці зможуть надсилати документи на державну реєстрацію через Укрпошту. Адже 18 липня було підписано меморандум, завдяки якому Укрпошта стає агентом з надання послуг Укр?держреєстру. Вона має найширшу та найбільш розгалужену мережу відділень — 14 тисяч по всій Україні.

— Ми намагаємося зробити послуги Укрдержреєстру ближчими та доступнішими для кожного громадянина України, — переконує Дмитро Ворона. — Тому після початку спільної роботи жителям віддалених міст не доведеться їхати в райцентри, а можна прийти у відділення Укр?пошти (які є в кожному селі) і отримати всю необхідну інформацію та консультацію, оформити пакет документів на здобуття адміністративних послуг і відправити його на адресу Укр?держреєстру, а потім також через пошту отримати результат.