Запитання з інтернету. Каролін з Парижа цікавиться:

«Франція вирішила запровадити практику парних і непарних номерів, аби боротися із атмосферним забрудненням. Особливо це стосується Парижа. Це правильна ідея? Які ще є способи покращити якість повітря?»

Відповідає Люсі Седлер, спеціаліст з якості повітря:

«У Європі багато міст та приміських територій заледве відповідають нормам щодо чистоти повітря, встановленим Європейським Союзом у співробітництві зі Всесвітньою організацією охорони здоров’я.

Як забруднювачі повітря, автомобільні викиди – одні з найбільш небезпечних. Особливо шкідливі дуже маленькі частинки з дизельних вихлопів автомобілів.

Тож більшість міст має низку заходів для зменшення забруднення повітря від автомобілів, індустрії та ТЕЦ.

У короткостроковій перспективі такий крок, як запровадження обмежень на парні та непарні номери буде ефективним на один, два дні. Він також приверне до проблеми громадську увагу. Але на довгострокову перспективу родини можуть купувати по два автомобілі і обиратимуть між ними, хтось може спеціально купити другий дешевий автомобіль.

Тож це не питання вибору між екологічними автомобілями та зменшенням трафіку. Це і те, і інше. Обидва заходи, застосовані разом, матимуть тривалий позитивний ефект на якість повітря.

Деякі міста мають дуже хороші заходи для зменшення забруднення повітря. Подивіться на Лондон, де є зона низьких викидів. Це місце, де неекологічні автомобілі заборонені. Також вони мають збір за проїзд у центр міста і таким чином контролюють викиди та кількість автомобілів, що в‘їжджають туди.

Зону низьких викидів також запровадили у Берліні, у шведських Стокгольмі та Ґетеборзі діють і така зона, і платня за вїзд у центр»